Actualitate
Accesul în săli de joc va fi făcut doar cu Cartea de Identitate (P)

Românii care merg în săli de joc din țara noastră vor trebui să prezinte Cartea de Identitate pentru a fi legitimați. Conform ultimelor schimbări legislative, sălile de jocuri de noroc vor ține evidența electronic a celor care intră în aceste locuri.
Președintele Klaus Iohannis a promulgat deja modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea și exploatarea jocurilor de noroc, conform unui comunicat al Administrației Prezidențiale.
Legea vizează introducerea obligației organizatorilor de jocuri de noroc de a înființa și actualiza o bază de date referitoare la persoanele autoexcluse și indezirabile. Baza de date trebuie să fie în format electronic centralizat.
Conform legislației, oamenii au posibilitatea să se autoexcludă, iar operatorii de jocuri de noroc nu trebuie să le mai permită să intre în sălile de joc. Modificările legislative au fost făcute în așa fel încât nedoritul joc compulsiv să nu apară, iar oamenii să fie protejați de excese care le pot afecta viețile.
Cum luptă operatorii online cu jocul compulsiv
De ani buni, operatorii online licențiați în România promovează un joc responsabil, pentru a încerca să elimine de pe platformele lor nedoritele excese. Utilizatorii au astfel la dispoziție mai multe instrumente prin care își pot seta limite la depuneri ori limite la pierderi. De asemenea, utilizatorii își mai pot bloca anumite produse ori se pot auto-exclude pentru o perioadă pe care o stabilesc.
Mai mult decât atât, operatori precum Vlad Cazino sau Unibet, parte din grupul Kindred, trimit o notificare utilizatorilor la fiecare 60 de minute de când sunt online cu sumele câștigate și pierdute în acel interval. Acestea se numesc alerte de verificare a realității.
De asemenea, pe platformele grupului utilizatorii își pot testa și profilul de jucător, în așa fel încât să realizeze dacă se distrează strict în scop recreațional sau riscă să treacă de nedorita linie roșie. Pe lângă aceste instrumente, utilizatorii pot lua legătura cu echipa de relații cu clienții și pot primi consiliere specializată.
Kindred Group își propune să elimine complet veniturile de la jucători care dezvoltă anumite probleme legate de dependență
Kindred Group vrea ca jocurile de noroc să reprezinte strict o sursă de distracție pentru utilizatorii săi. De asemenea, prin analizele și instrumentele folosite și-a anunțat un obiectiv public prin care vrea ca pe platformele sale să nu mai existe jucători care să depășească o anumită limită care le poate fi dăunătoare. Tocmai din acest motiv investește tot mai mult în procesul de prevenție, pentru ca utilizatorii să nu mai ajungă în astfel de cazuri.
Bornele înregistrate pe parcursul anului 2021 de Kindred Group după eforturile susținute depuse:
- 62% dintre clienți au depus sume mai mici după ce au fost detectați de sistemul de monitorizare a comportamentului
- 79% dintre clienți au adoptat un comportament de joc mai sănătos după ce au fost detectați de sistemul de monitorizare a comportamentului
- 15% dintre clienți au apelat la instrumentele din secțiunile Joc Responsabil (testarea profilului de jucător, limite, pauze, auto-excluderi)
- Kindred Group a trimis 94.723 de mesaje personalizate și direcționate în legătură cu Jocul Responsabil către clienți după detectare
- 896 de cercetători, terapeuți, reprezentanți ai autorităților de reglementare, operatori și alți experți au luat parte la Online Sustainable Gambling Conference
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online

Actualitate
Harghita: Peste 40 de fapte penale în incinta şcolilor şi zonele adiacente, în anul şcolar 2022-2023

Pe parcursul anului şcolar trecut, în judeţul Harghita, au fost consemnate un total de 43 de infracţiuni, ridicând preocuparea Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) pentru consolidarea măsurilor preventive și îmbunătățirea securității în rândul elevilor și personalului didactic. Această inițiativă vine în urma semnării unui plan teritorial de acțiune, care implică multiple instituții.
Şefa Biroului Siguranţă Şcolară din cadrul IPJ Harghita, comisar şef Cimpoeşu Loredana-Ramona, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că numărul de fapte penale este aproape similar celui din precedentul an şcolar, 39 dintre acestea având loc în incinta unităţilor de învăţământ, iar restul în zonele adiacente.
„Conform datelor statistice existente la nivelul IPJ Harghita, pe parcursul anului şcolar 2022-2023, au fost sesizate 43 de fapte de natură penală, în incinta şi în zona adiacentă a unităţilor de învăţământ, ponderea cea mai mare fiind deţinută de infracţiuni de contra integrităţii corporale sau sănătăţii.
Din acest considerent, în anul şcolar care abia a început, poliţiştii din cadrul Biroului de Siguranţă Şcolară vor intensifica activităţile preventive pentru reducerea violenţei în unităţile de învăţământ, a fenomenului bullying si cyberbullying, pentru conştientizarea consecinţelor penale sau contravenţionale, dar şi repercursiunilor ce derivă ca urmare a nerespectării prevederilor legale, atât in calitate de victimă, cât şi de autor”, a declarat comisar şef Cimpoeşu Loredana-Ramona.
Aceasta a vorbit de punerea în aplicare a măsurilor stabilite prin semnarea Planului teritorial cadru de acţiune pentru siguranţa în unităţile de învăţământ, la nivelul şcolilor urmând să se constituie grupuri de acţiune şi să se deruleze mai multe activităţi preventive.
„În colaborare cu reprezentanţi ai instituţiilor ce au responsabilităţi prin Planul teritorial cadru de acţiune, specialişti în cadrul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Harghita, ai Centrului Regional Târgu Mureş din cadrul ANITP (Agenţia Naţională Împotriva Traficului de Persoane-nred), dar şi în colaborare şi parteneriat cu asociaţii de părinţi, elevi şi organizaţii non-guvernamentale, poliţiştii îşi propun desfăşurarea a cât mai multor activităţi preventive în unităţile de învăţământ pentru creşterea gradului de siguranţă”, a precizat şefa Biroului Siguranţă Şcolară din cadrul IPJ Harghita.
Harghita: Peste 40 de fapte penale în incinta şcolilor şi zonele adiacente, în anul şcolar 2022-2023. Polițiștii au iniţiat şi organizat 687 activităţi preventive cu caracter informativ-educativ în 2022
Şi în anul şcolar trecut, poliţiştii responsabili cu desfăşurarea activităţilor în mediul şcolar au iniţiat şi organizat 687 activităţi preventive cu caracter informativ-educativ, atât la unităţile de învăţământ din mediul urban, cât şi la cele din mediul rural, la care au participat peste 24.000 de elevi şi cadre didactice.
„Aceste activităţi s-au desfăşurat în cadrul mai multor campanii şi proiecte de prevenire a violenţei, a bullying-ului şi cyberbullying-ului, de prevenire a portului sau folosire fără drept de obiecte periculoase, precum şi a prevenirii consumului de substanţe licite şi ilice şi a traficului de persoane”, a mai precizat sursa citată.
La conferinţa de presă a participat şi Ţifrea Alexandra, specialist în cadrul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog Harghita, care a arătat că urmează să se deruleze mai multe activităţi de prevenire a consumului de droguri, dar şi de instruire a cadrelor didactice cu privire la efectele şi consecinţele consumului de droguri sau semnele consumului de droguri, în proiecte urmând să fie implicaţi şi părinţii din grupurile vulnerabile.
Prezent la conferinţa de presă, purtătorul de cuvânt al Instituţiei Prefectului, Adrian Pănescu, a spus că este important ca responsabilii instituţiilor implicate, cu precădere cele din cadrul Ministerului Afacerilor Interne să fie prezenţi în zonele adiacente şcolilor şi în perimetrul instituţiilor de învăţământ, astfel încât să scadă riscul producerii unor evenimente nedorite.
Pănescu a subliniat şi importanţa implicării autorităţilor locale, care trebuie să aloce fonduri pentru a asigura siguranţa perimetrului în care se desfăşoară activităţi şcolare.
Harghita: Peste 40 de fapte penale în incinta şcolilor şi zonele adiacente, în anul şcolar 2022-2023. Apel pentru sprijin
La rândul său, inspectorul şcolar general adjunct, Cristinel Glodeanu, a vorbit despre importanţa finanţării de către autorităţile publice a sistemelor de supraveghere video, dar şi pentru asigurarea accesului controlat la nivelul unităţilor de învăţământ.
„Este foarte important să avem supraveghere audio-video în sălile de clasă, pe care le putem folosi şi la examene, dar avem nevoie de o supraveghere video atât pe holuri, cât şi în proximitatea unităţilor de învăţământ, pentru a nu avea probleme care pot apărea în pauze sau chiar în momentul în care elevii vin către şcoală sau pleacă de la şcoală. (…)
Deci este foarte important, mai ales în perioadele de toamnă/ primăvară, când se întunecă devreme, este nevoie ca aleile să fie iluminate şi să nu avem probleme în momentul în care vin elevii la şcoală (…)
Facem apel şi pe această cale pentru a sprijini (primăriile -n red) în primul rând, conform legii, să existe acele sume alocate pentru împrejmuirea unităţilor de învăţământ astfel încât să nu poată intra şi persoane fără un acces controlat în unitatea de învăţământ”, a spus inspectorul şcolar general adjunct Cristinel Glodeanu.
La rândul său, inspectorul şcolar general adjunct, Costin Hîrlav, şi-a exprimat încrederea că prin constituirea grupurilor de acţiune la nivelul şcolilor se vor adopta măsurile necesare creşterii gradului de siguranţă în şcoli, punctând faptul că doar dacă toate instituţiile implicate vor face front comun, va exista un mediu educaţional sigur. Agerpres
Actualitate
Caravana mobilă pentru screeningul cancerului de col uterin ajunge într-o localitate din Covasna

Caravana mobilă pentru depistarea cancerului de col uterin, inițiată și desfășurată de Spitalul Clinic Județean de Urgență Târgu Mureș în regiunea Centru, are programată o oprire în localitatea Dalnic pentru ziua de joi, conform comunicatului furnizat de coordonatorii acestui proiect.
Potrivit acestora, programul dedicat prevenirii şi depistării precoce a cancerului de col uterin se adresează femeilor cu vârste cuprinse între 24 şi 64 de ani, care pot beneficia gratuit de testare Babeş-Papanicolau şi HPV.
Caravana va fi prezentă în data de 21 septembrie a.c, în intervalul orar 12,00-16,00, în curtea Primăriei din localitatea Dalnic, iar femeile care se prezintă la testare trebuie să prezinte cartea de identitate.
„Cancerul de col uterin este una dintre puţinele forme de cancer care ar putea fi prevenită aproape 100% prin depistare precoce. Femeile cu leziuni precanceroase sau cancer de col uterin în stadii incipiente nu prezintă simptome.
Atunci când acestea apar, sunt rezultatul unui cancer de col uterin avansat. Specialiştii vă recomandă să nu aşteptaţi instalarea simptomelor şi să vă testaţi periodic”, se arată într-un comunicat de presă, remis marţi AGERPRES.
Acţiunea se desfăşoară în cadrul proiectului „Program de prevenţie, depistare precoce şi tratament precoce al cancerului de col uterin, regiunea Centru”, derulat de Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Târgu Mureş, în parteneriat cu Universitatea de Medicină, Farmacie, Ştiinţe şi Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureş. Agerpres
Actualitate
Sălaj: Peste 2.200 de vieţi salvate în cei patru ani de la operaţionalizarea elicopterului SMURD Jibou

Cu ocazia aniversării primilor patru ani de activitate, elicopterul SMURD Jibou a oferit serviciile sale de salvare către peste 2.200 de persoane aflate în dificultate.
„În această zi specială, dorim să le mulţumim tuturor celor care au format şi formează echipajele de zbor, piloţi, medici, asistenţi, salvamontişti, operatori troliu, salvatori, personal tehnico-ingineresc, pentru tot profesionalismul şi empatia de care aţi dat dovadă în cei 4 ani, în care aţi reuşit să readuceţi zâmbetul pe chipurile a 2.233 de persoane aflate în momente dificile.
În fiecare zi dovediţi că sunteţi adevăraţi eroi, oameni care reuşesc să fie permanent şi necondiţionat alături de oamenii de lângă noi, atunci când au atât de multă nevoie de ajutor.
Fiecare intervenţie este un act de curaj şi sacrificiu, iar eforturile voastre merită pe deplin aprecierea noastră”, se arată într-o postare, pe pagina de Facebook a Inspectoratului General de Aviaţie (IGAV).
Elicopterul SMURD ce deserveşte judeţele regiunii de Nord-Vest ale ţării a fost operaţionalizat în Punctul de Operare Aeromedical din oraşul Jibou, la data de 10 septembrie 2019.
„Pe parcursul acestor ani, elicopterul SMURD şi-a adus un aport semnificativ la succesul misiunilor de salvare a cetăţenilor aflaţi în situaţii limită.
Mulţumim salvatorilor de la Punctul de Operare Aeromedical din Jibou pentru profesionalism şi dăruire, vă urăm multă sănătate şi cer senin”, precizează, la rândul, reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Sălaj, pe contul de Facebook. Agerpres
Actualitate
FORLUC FOREST: Invitație participare la procedura de atribuire a contractului de furnizare echipamente specializate de construcții

4 septembrie 2023
Invitație de participare la procedura de atribuire a contractului de furnizare echipamente specializate de construcții
FORLUC FOREST S.R.L cu sediul în Sat Almașu Mare, Comuna Almașu Mare nr.77, județul Alba, România vă invită să participați (companiile interesate și care corespund criteriilor de calificare și selecție) la procedura de atribuire a contractului de furnizare echipamente specializate de construcții, în cadrul proiectului „Achiziții utilaje de construcții pentru creșterea competitivității companiei SC FORLUC FOREST SRL” proiect finanțat prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa Prioritara 4 – Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și al consecințelor sale sociale și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei, Obiectiv Tematic – Promovarea reparării daunelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei. Prioritatea de investiții: Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și consecințelor sale sociale și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei.
1. Achizitor: FORLUC FOREST S.R.L
2. Obiectul contractului: furnizare echipamente specializate
3. Locatia de implementare a contractului: Alba Iulia, Str. Siretului nr. 31C, județul Alba
4. Tip contract: furnizare
5. Durata contract: maxim 3 luni (de la data atribuirii contractului, inclusiv livrarea, montajul, punerea în funcțiune și instruirea personalului achizitorului), dar nu mai târziu de 30.11.2023. Durata contractului poate fi prelungită în cazuri justificate precum: întârzieri în livrări și alte situații specific care vor fi analizate în funcție de impactul asupra implementării proiectului. Durata contractului nu include și perioada de garanție acordată produselor. Contractul se executa în baza notei de comanda trimisa de către achizitor pentru produsele/bunurile solicitate.
6. Valoarea estimată a achiziției este de: 2,316,310.85 lei / 468,500.00 euro* (fără TVA). Pentru aprecierea corectă a valorii estimate a bunurilor supuse licitației, toate transformările valutare se vor efectua la cursul mediu lei/euro: 1 Euro = 4,9441 lei (cursul Inforeuro din luna iunie 2022). Acest curs nu afectează relațiile contractuale viitoare dintre beneficiar și furnizor.
7. Procedura aplicată: Conform prevederilor OMFE nr. 1284/2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitanților/ beneficiarilor privați pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanțate din fonduri europene
8. Elaborarea notei justificative de atribuire: În conformitate cu prevederile OMFE nr. 1284/2016 Secțiunea a 4-a Derularea procedurii competitive, punctul 4.2 Analiza ofertelor și elaborarea notei justificative de atribuire, se vor compara ofertele primite prin raportarea lor la toate cerințele publicate și se va alege oferta care îndeplinește cerințele tehnice și prezintă avantaje față de acestea, la un raport calitate/preț competitiv. Prin urmare se vor analiza și compara, în vederea realizării scopului proiectului, următoarele elemente: – caracteristicile tehnice superioare sau caracteristicile tehnice suplimentare care conduc la creșterea nivelului calitativ, tehnic sau funcțional; – termenul de livrare; – perioada de garanție; – prețul.
9. Data și ora limită de depunere a ofertei: 12/09/2023, ora 12:00
10. Solicitarea in scris pentru obținerea specificațiilor tehnice și a formularelor specifice, se transmite la următoarea adresa de e-mail maris.cristiant@gmail.com.
11. Adresa la care se transmit ofertele: Alba Iulia, Str. Siretului nr.31C, județul Alba., România Informații suplimentare si/sau clarificări puteți obține la Alba Iulia, Str. Siretului nr. 31C, județul Alba, România, persoana de contact: MARIȘ CRISTIAN TRAIAN, Tel: 0744.577.527, email: maris.cristiant@gmail.com.
Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020, Axa Prioritara 4 – Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și al consecințelor sale sociale și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei, Obiectiv Tematic – Promovarea reparării daunelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei. Prioritatea de investiții: Sprijinirea ameliorării efectelor provocate de criză în contextul pandemiei de COVID-19 și consecințelor sale sociale și pregătirea unei redresări verzi, digitale și reziliente a economiei.
Date de Contact:
MARIȘ CRISTIAN TRAIAN, Tel: 0744.577.527, email: maris.cristiant@gmail.com
AICI comunicatul în format pdf