Connect with us

Eveniment

CNAIR, mesaj pe Facebook : ”Odată realizat, Pasajul va asigura un trafic continuu, o trecere denivelată pes…

Published

on



”Odată realizat, Pasajul va asigura un trafic continuu, o trecere denivelată peste giratoriu, deci, cei care circulă pe Centură vor circula mai repede și se vor evita blocajele care există la ora actuală în Mogoșoaia și pe DN1A. Noi am făcut și simulări de trafic după realizarea pasajului și circulația se va debloca în mod substanțial. Condițiile de siguranță ale circulației sunt asigurate; sunt prevăzuți parapeți de siguranță și elemente de siguranță specifice drumurilor naționale”, povestește inginerul și managerul de proiect al Pasajului Mogoșoaia, Octavian Vasiliu.

Care sunt problemele pe care le întâmpină un antreprenor?

Problemele pe care le întâmpină un antreprenor, deși sunt evaluate în faza de licitație ca riscuri, în faza de execuție, sunt mult mai variate și ne surprind întotdeauna. Pasajul Mogoșoaia, este o lucrare simplă, (lungimea proiectului fiind de 800 de metri) este o construcție cu patru deschideri și două rampe, în cadrul cărora se execută și două bretele.

Pentru acest proiect am avut multe surprize. Ordinul de începere a fost dat în 4.12.2018, iar proiectarea ar fi trebuit să dureze 6 luni. În final, această perioadă de proiectare și avizare s-a extins de la jumătate de an la mai mult de un an din cauza întârzierilor care au fost generate de autorități (atât cele locale care răspund de gestionarea zonei cât și de proprietarii și administratorii de utilități).

Probleme încep cu această identificare a utilităților. Administratorii de utilități nu cunosc în general foarte bine traseele, ci aproximativ. Ni se indică niște trasee, iar noi facem proiectele după aceste indicații. Primim un aviz și, când începem lucrările, identificările nu corespund și se impun modificări la proiect. Trebuie să reluăm partea de avizare a proiectului. Există și situații în care administratorii răspund foarte greu la solicitările noastre de avizare a proiectului. Există întotdeauna probleme cu relocările de utilități.

Alte probleme care nu sunt legate de autorități sunt legate de mediul înconjurător și situațiile economico-sociale. Execuția acestui proiect a fost începută în aprilie 2020 în plină criză sanitară, o criză care ne-a provocat o serie de probleme de organizare, dar cu toate acestea am reușit să demarăm lucrările cu bine și până acum nu am avut cazuri de întreruperi ale lucrărilor datorită măsurilor de siguranță pe care le-am implementat în șantier.

Care ar putea fi un set de bune practici pentru a duce un proiect la bun sfârșit?

Încă din faza de licitație, antreprenorul trebuie să analizeze cu mare atenție atât documentațiile de licitație, cât și situația în teren, nu doar prin vizite, ci prin informare asupra studiilor geotehnice, a situației geologice din zonă, a istoricului zonei. Este foarte important pentru evaluarea riscurilor în faza de licitație ca acestea să fie cuantificate încă de la ofertă, iar apoi, în partea de execuție, antreprenorul să nu aibă surprize că nu se încadrează cu prețurile în oferta realizată.

Când se lucrează pe un contract proiectare și execuție, antreprenorul ar trebui să acorde o mare atenție selecției proiectantului cu care lucrează pentru că nu întodeauna cel mai bun preț asigură calitatea optimă și realizarea proiectului în timp. Din contră, dacă prețul este ceva mai ridicat poate ai șanse mai mari să obții proiectul în timp la o calitate mai bună.
Pe partea de execuție, o bună practică, întodeauna, este selectarea unei echipe de proiect corespunzătoare și calificate care să dorească să implementeze proiectul și să-și canalizeze energiile în acest scop. Există constructori care au alte targeturi, nu neapărat realizarea proiectului și obținerea unui profit, cât obținerea profitului pe baza contractului care urma să devină o constrângere pentru beneficiar.

Ce i-ați recomanda unui tânăr inginer?

Un tânăr inginer constructor care vrea să practice această meserie trebuie să treacă prin activitatea de șantier, să înțeleagă un șantier și fazele de execuție ale unui proiect să cunoască echipele. Indiferent de direcția pe care o urmează mai tarziu, de a intra în proiectare, consultanță sau de a continua în execuție sau chiar în administrație, este esențial să treacă prin șantier.

În general, există o frică de șantier în rândul inginerilor care ies de pe băncile facultății; condiții grele, frig, ploaie, ninsoare, nu sunt asigurate condiții… Ei bine, nu mai suntem în anii ’90, când condițiile erau foarte grele. În prezent, condițiile actuale pe șantiere s-au schimbat și sunt foarte aproape de condițiile din Occident. Inclusiv, din punct de vedere salarial, suntem foarte aproape de Occident și atunci recomand tuturor tinerilor ingineri să aibă o experiență pe șantier de cel puțin un an.

La început, e mai greu până te obișnuiești, dar ulterior devine o plăcere. Nicio zi nu seamănă cu celaltă pe șantier.

Cum evaluați relația cu CNAIR și cum credeți că ar putea fi îmbunătățită?

Relația cu CNAIR pe acest contract este foarte bună. Inițial, a pornit mai puțin bine, din cauza unor probleme de la partea de achiziție din documentația de licitație, dar în timp ne-am clarificat, iar relația actuală este foarte bună.

Un proiect de succes se bazează întotdeauna pe un parteneriat foarte bun între constructor și beneficiar. Evident includem și consultantul în această formațiune.

Ce efecte pozitive vor exista după finalizarea lucrărilor?

Acest giratoriu, la intersecția dintre Centura București și DN1A, este un punct major care generează blocaje în trafic din cauza depășirii capacității de circulație, iar pasajul este absolut necesar pentru fluidizarea traficului.
Odată realizat, Pasajul va asigura un trafic continuu, o trecere denivelată peste giratoriu, deci, cei care circulă pe Centură, vor circula mai repede și se vor evita blocajele care există la ora actuală în Mogoșoaia și pe DN1A.

Noi am făcut și simulări de trafic după realizarea pasajului și circulația se va debloca în mod substanțial. Condițiile de siguranță ale circulației sunt asigurate; sunt prevăzuți parapeți de siguranță și elemente de siguranță specifice drumurilor naționale.



Facebook / CNAIR


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online


Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alba

Cât au crescut chiriile la apartamente. Unde sunt cele mai scumpe. Prețurile în orașe din România

Published

on

Prețurile chiriilor la apartamente au crescut cu 15% în 2024. Clujul rămâne orașul cu chiriile cele mai scumpe la locuințe. Cei mai mulți români și-au căutat chirie în luna august.

În 2024, prețul chiriilor a crescut cu 15% față de anul precedent, conform raportului anual realizat de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX.

Continuând trendul din 2023, apartamentele cu două camere au rămas cele mai…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Continue Reading

Alba

Tânăr din Blaj, reținut de polițiști. Conducea un autoturism, cu permisul suspendat, în Târnăveni

Published

on

Un tânăr de 24 de ani din Blaj a fost reținut de polițiștii din județul Mureș, după ce a fost prins conducând cu permisul suspendat. Acesta a fost oprit în trafic la Târnăveni.

Potrivit IPJ Mureș, polițiștii Biroului Rutier din cadrul Poliției municipiului Târnăveni au reținut pentru 24 de ore un alt tânăr, de 24 de ani, din municipiul Blaj, județul Alba, în urma unei constatări flagrante în…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Continue Reading

Cluj

FOTO. TIR răsturnat între Poieni și Ciucea, pe DN1 E60. Patru bărbați, evaluați medical de SMURD

Published

on

Pompierii din cadrul Detașamentului Huedin au intervenit sâmbătă seara la un accident rutier petrecut între localitățile Poieni și Ciucea, pe DN1 E60, unde un TIR s-a răsturnat.

”Echipajele noastre au găsit la…

Citește mai mult pe Cluj24

Continue Reading

Alba

FOTO: Bărbat din Alba, reținut de polițiștii din județul Mureș. A provocat accident rutier, băut și fără permis

Published

on

Un bărbat din Alba a fost reținut de către polițiștii din județul Mureș după ce a provocat accident rutier, în timp ce conducea băut și fără permis.

Potrivit IPJ Mureș, în 11 ianuarie, polițiștii Biroului Rutier Târnăveni au fost sesizați prin 112 – sistemul e-Call, cu privire la un eveniment rutier, produs în jurul orei 04.00, pe Drumul Județean 107, în localitatea Cornești.

La fața locului, aceștia au…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Continue Reading