Connect with us

Covasna

DATE OFICIALE: 2.104 cazuri noi de COVID și 177 decese, în ultimele 24 de ore. Situația pe județe

Publicat


Până astăzi, 25 noiembrie, pe teritoriul României au fost înregistrate 1.771.887 de cazuri de infectare cu noul coronavirus (COVID – 19), dintre care 10.196 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

1.663.637 de pacienți au fost declarați vindecați.

În ultimele 24 de ore au fost înregistrate 2.104 de cazuri noi de persoane infectate cu SARS – CoV – 2 (COVID – 19), dintre care 40 sunt ale unor pacienți reinfectați, testați pozitiv la o perioadă mai mare de 180 de zile după prima infectare.

Distribuția pe județe a cazurilor per total și a celor noi o regăsiți în tabelul de mai jos.

 

Nr. crt. Județ Număr de cazuri confirmate(total) Număr de cazuri nou confirmate Incidența  înregistrată la 14 zile
1. Alba 33451 82 3.03
2. Arad 40790 110 4.05
3. Argeș 45568 72 2.38
4. Bacău 40714 24 1.5
5. Bihor 49389 77 3.77
6. Bistrița-Năsăud 19192 18 1.25
7. Botoșani 22411 25 1.14
8. Brașov 65510 107 3.74
9. Brăila 22430 29 2.27
10. Buzău 23837 31 2.24
11. Caraș-Severin 18584 37 2.3
12. Călărași 17578 29 1.33
13. Cluj 86810 149 3.76
14. Constanța 68196 74 2.3
15. Covasna 12739 69 2.32
16. Dâmbovița 35952 45 2.32
17. Dolj 44665 66 1.29
18. Galați 43488 37 1.54
19. Giurgiu 19339 23 1.49
20. Gorj 15096 24 1.27
21. Harghita 13822 18 1.73
22. Hunedoara 35353 54 3.14
23. Ialomița 19286 22 2.08
24. Iași 70880 56 1.6
25. Ilfov 74778 72 3.1
26. Maramureș 30770 42 1.65
27. Mehedinți 15626 12 1.48
28. Mureș 39002 78 2.99
29. Neamț 30720 33 1.41
30. Olt 25764 40 1.62
31. Prahova 62535 68 2.19
32. Satu Mare 20439 23 1.53
33. Sălaj 17575 18 2.13
34. Sibiu 42135 53 3.41
35. Suceava 37620 34 0.82
36. Teleorman 24695 34 2.07
37. Timiș 86012 111 3.15
38. Tulcea 13667 12 1.88
39. Vaslui 26571 16 1.16
40. Vâlcea 26324 15 1.89
41. Vrancea 17626 25 1.3
42. Mun. București 301236 239 2.67
43. Din străinătate** 1918 5  
44. Cazuri noi nealocate pe județe  

 

11794*

-104  
 TOTAL 1.771.887 2.104  

                                                                                          

 

*Referitor la „cazurile noi nealocate pe județe”, facem precizarea că numărul acestora este determinat de modificările aduse platformei electronice prin care sunt raportate și centralizate rezultatele testelor pentru noul coronavirus. Astfel, conform noii metodologii, centrele de testare introduc în mod direct rezultatele testelor realizate, urmând ca de la nivelul Direcțiilor de Sănătate Publică să fie realizată ancheta epidemiologică și atribuite cazurile pozitive județului/localității de care aparțin persoanele infectate.

**În ceea ce privește cazurile din străinătate, acestea sunt cazuri ale unor cetățeni care au venit în România fiind infectați în alte țări. Aceste cazuri au fost cuprinse în totalul cazurilor noi nealocate pe județe.

 

Coeficientul infectărilor cumulate la 14 zile, raportate la 1.000 de locuitori este calculat de către Direcțiile de Sănătate Publică, la nivelul Municipiului București și al județelor. Mai jos aveți graficul realizat în baza raportărilor primite de CNCCI de la Direcțiile de Sănătate Publică:

j

 

Distinct de cazurile nou confirmate, în urma retestării pacienților care erau deja pozitivi, 424 de persoane au fost reconfirmate pozitiv. Distribuția pe județe a acestor cazuri o regăsiți în tabelul de mai jos.

 

 Nr. Crt. JUDEȚ Probe pozitive la retestare
1 ALBA 15
2 ARAD 35
3 ARGEŞ 22
4 BACĂU 6
5 BIHOR 4
6 BISTRIŢA-NĂSĂUD 1
7 BOTOŞANI 3
8 BRĂILA 3
9 BRAŞOV 12
10 BUZĂU 11
11 CĂLĂRAŞI 2
12 CARAŞ-SEVERIN 10
13 CLUJ 14
14 CONSTANŢA 12
15 COVASNA 7
16 DÂMBOVIŢA 5
17 DOLJ 15
18 GALAŢI 17
19 GIURGIU 2
20 GORJ 13
21 HARGHITA 7
22 HUNEDOARA 15
23 IALOMIŢA 1
24 IAŞI 8
25 ILFOV 13
26 MARAMUREŞ 5
27 MEHEDINŢI 1
28 MUNICIPIUL BUCUREŞTI 61
29 MUREŞ 12
30 NEAMŢ 11
31 OLT 11
32 PRAHOVA 8
33 SĂLAJ 2
34 SATU MARE 2
35 SIBIU 6
36 SUCEAVA 12
37 TELEORMAN 13
38 TIMIŞ 17
39 TULCEA 2
40 VÂLCEA 1
41 VASLUI 3
42 VRANCEA 4
  Total     424

 

Până astăzi, 55.829 de persoane diagnosticate cu infecție cu SARS – CoV – 2 au decedat.

 

În intervalul 24.11.2021 (10:00) – 25.11.2021 (10:00) au fost raportate de către INSP 212 decese (109 bărbați și 103 femei), din care 35 anterioare intervalului de referință, ale unor pacienți infectați cu noul coronavirus, internați în spitalele din Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor,  Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Călărași, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Iași, Ilfov, Maramureș, Mehedinți, Mureș, Neamț, Olt, Prahova, Sălaj, Sibiu, Suceava, Timiș, Tulcea, Vaslui, Vrancea și Municipiul București.

 

Dintre cele 212 decese, 2 au fost înregistrate la categoria de vârstă 30-39 ani, 7 la categoria de vârstă 40-49 ani, 21 la categoria de vârstă 50-59 ani, 47 la categoria de vârstă 60-69 ani, 81 la categoria de vârstă 70-79 ani și 54 la categoria de vârstă peste 80 ani.

 

195 dintre decesele înregistrate sunt ale unor pacienți care au prezentat comorbidități, 8 pacienți decedați nu au înregistrat comorbidități, iar pentru 9 pacienți decedați nu au fost raportate comorbidități până în prezent.

 

Au fost raportate 35 de decese anterioare intervalului de referință, survenite  în județele Bacău, Brașov, Brăila, Giurgiu, Mureș, Neamț, Tulcea și București, în lunile octombrie 2021 și noiembrie 2021. În intervalul de referință au fost raportate 177 de decese.

 

Din totalul de 212 pacienți decedați, 190 erau nevaccinați și 22 vaccinați. Cei 22 de pacienți decedați vaccinați aveau vârste cuprinse între grupele de vârstă 50-59 ani și peste 80 de ani. 21 dintre pacienții vaccinați care au decedat prezentau comorbidități, iar pentru 1 pacient nu au fost raportate comorbidități.

 

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 8.859. Dintre acestea, 1.341 sunt internate la ATI. Dintre cei 1.341 de pacienți internați la ATI, 130 au certificat care atestă vaccinarea.

Din totalul pacienților internați, 132 sunt minori, 120 fiind internați în secții și 12 la ATI.

 

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 10.673.845 teste RT-PCR și 5.200.435 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 14.514 de teste RT-PCR (8.047 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 6.467 la cerere) și 28.660 teste rapide antigenice.

 

Pe teritoriul României, 38.884 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 9.012 de persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 50.819 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 44 de persoane.

 

În ultimele 24 de ore, au fost înregistrate 1.492 de apeluri la numărul unic de urgență 112 și 291 la linia TELVERDE (0800 800 358), deschisă special pentru informarea cetățenilor.

 

Ca urmare a încălcării prevederilor Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, polițiștii și jandarmii au aplicat, în ziua de 24 noiembrie, 2.205 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 531.250 lei.

 

Reamintim cetățenilor că Ministerul Afacerilor Interne a operaționalizat, începând cu data de 04.07.2020, o linie TELVERDE (0800800165) la care pot fi sesizate încălcări ale normelor de protecție sanitară.

Apelurile sunt preluate de un dispecerat, în sistem integrat, și repartizate structurilor teritoriale pentru verificarea aspectelor sesizate.

 

În ceea ce privește situația cetățenilor români aflați în alte state, 23.802 cetățeni români au fost confirmați ca fiind infectați cu SARS – CoV – 2 (coronavirus): 2.553 în Italia, 16.947 în Spania, 199 în Marea Britanie, 132 în Franța, 3.125 în Germania,  97 în Grecia, 49 în Danemarca, 37 în Ungaria, 28 în Olanda, 2 în Namibia, 11 în SUA, 8 în Suedia,  146 în Austria, 22 în Belgia, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 75 în Elveția, 5 în Turcia, 2 în Islanda, 2 în Belarus, 8 în Bulgaria, 28 în Cipru, 4 în India, 5 în Ucraina, 9 în Emiratele Arabe Unite, 17 în Republica Moldova, 3 în Muntenegru, 218 în Irlanda, 5 în Singapore, 5 în Tunisia, 12 în Republica Coreea, 2 în Bosnia și Herțegovina, 2 în Serbia, 8 în Croația, 6 în Portugalia, 6 în Polonia și câte unul în Argentina, Luxemburg, Malta, Brazilia, Kazakhstan, Republica Congo, Qatar, Vatican, Egipt, Pakistan, Iran, Slovenia, Federația Rusă, Finlanda, Kuweit și Nigeria. De la începutul epidemiei de COVID-19 (coronavirus) și până la acest moment, 197 de cetățeni români aflați în străinătate, 38 în Italia, 19 în Franța, 43 în Marea Britanie, 60 în Spania, 14 în Germania, 2 în Belgia, 3 în Suedia, 5 în Irlanda, 2 în Elveția, 2 în Austria, unul în SUA, unul în Brazilia, unul în Republica Congo, unul în Grecia, unul în Iran unul în Polonia, unul în Bulgaria, unul în Nigeria și unul în Turcia, au decedat.

Dintre cetățenii români confirmați cu infecție cu noul coronavirus, 798 au fost declarați vindecați: 677 în Germania, 90 în Grecia, 18 în Franța, 6 în Japonia, 2 în Indonezia, 2 în Namibia, unul în Luxemburg, unul în Tunisia și unul în Argentina.

[Romania24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online


Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Covasna: Cursuri de învăţare a limbilor română şi maghiară pentru vorbitorii non-nativi, subvenţionate de Primăria Sfântu Gheorghe

Publicat

Arhivă foto

Primăria Sfântu Gheorghe acordă o subvenție în valoare de 840 de lei persoanelor care participă la cursurile de învățare a limbilor română sau maghiară, desfășurate în colaborare cu Universitatea Babeș-Bolyai, destinate vorbitorilor non-nativi.

Programul a fost lansat în anul 2022 şi se adresează tuturor persoanelor de peste 18 ani care au domiciliul în municipiul Sfântu Gheorghe.

„Primăria Sfântu Gheorghe organizează programul de învăţare a limbii celeilalte comunităţi împreună cu Universitatea Babeş-Bolyai. Participanţii vor trebui să plătească o taxă de înscriere de 1.200 de lei, care poate achitată în trei tranşe egale în următoarele şase luni. După finalizarea cu succes a cursului, participanţii pot solicita Primăriei rambursarea a 70% din suma totală, adică 840 de lei, doar pe baza prezentării unui certificat de absolvire a cursului”, precizează reprezentanţii Primăriei pe site-ul instituţiei.

Cursul va începe pe 27 februarie şi se va încheia la sfârşitul lunii iunie.

Durata totală este de 120 de ore

Durata totală este de 120 de ore, respectiv 6-7 ore de activitate pe săptămână, din care 100 de ore vor fi online prin intermediul platformei ZOOM şi 20 de ore cu prezenţă fizică.

Reprezentanţii Primăriei au precizat că joi, 22 februarie, este ultima zi de înscriere pentru cursurile din acest an.

Dosarele trebuie depuse la Biroul pentru Tineret al Primăriei Municipiului Sfântu Gheorghe, aflat pe strada Korosi Csoma Sandor nr. 5 şi trebuie să cuprindă cererea tip completată, care poate fi descărcată de pe site-ul Primăriei, o copie a cărţii de identitate, un document care să ateste studiile şi contul IBAN pentru achitarea subvenţiei.

Potrivit autorităţilor locale, programul s-a conturat în urma unei consultări cu tinerii români şi maghiari din municipiu, care a relevat faptul că foarte mulţi nu cunosc limba celeilalte comunităţi şi au dificultăţi de comunicare şi integrare pe piaţa muncii.

Acesta s-a adresat iniţial tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, dar ulterior a fost extins, întrucât au existat solicitări şi din partea mai multor persoane care au depăşit limita de vârstă. Agerpres

Citește mai departe

Actualitate

Covasna: Încărcătoare pentru maşini electrice şi staţie de măsurare a traficului pe primul drum eco-smart din judeţ

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

Proiectul tehnic pentru modernizarea drumului județean DJ 114, între localitățile Sânzieni și Lemnia, a fost finalizat de către Consiliul Județean (CJ) Covasna. Acest drum va deveni primul drum eco-smart din județ.

Vicepreşedintele CJ Covasna, Jakab Istvan Barna, a declarat, miercuri, că drumul, în lungime de 19 kilometri, va fi prevăzut cu piste pentru biciclete, precum şi cu diverse dispozitive tehnice care vor contribui la creşterea siguranţei circulaţiei.

„Pentru DJ 114 Lemnia-Sânzieni am terminat proiectarea, acolo am rămas cu trei încărcătoare pentru maşini electrice, cu treceri de pietoni inteligente, am rămas cu iluminatul public smart şi avem şi o staţie de măsurare a traficului şi a greutăţii maşinilor (…)

Deci, am terminat proiectul tehnic şi acum trebuie să-l depunem pentru finanţare europeană. Valoarea proiectului e undeva la 30 milioane de euro”, a declarat, pentru AGERPRES, Jakab Istvan Barna.

Conducerea Consiliului Judeţean Covasna a anunţat, în cursul anului trecut, că drumul judeţean DJ 114 a fost ales pentru acest proiect deoarece leagă un număr mare de localităţi cu potenţial turistic.

Precizările președintelui CJ Covasna

„Drumul are 19 kilometri lungime şi leagă opt localităţi (…)

În plus, municipiul Târgu Secuiesc şi Sânzieni au un contract de finanţare pentru un drum de biciclete.

Noi facem pista pentru biciclete aici, pe acest drum, iar dincolo de drumul naţional există un drum comunal până la Ojdula, prin Mărtănuş, Hilib şi Ghelinţa, iar din Ghelinţa până la Catalina.

Catalina şi Târgu Secuiesc iar au un contract de finanţare încheiat pentru o pistă de biciclete.

Deci, am făcut un cerc şi pentru turism, pentru că în această zonă sunt şi câteva biserici şi monumente de anvergură, precum muntele Perko de la Sânzieni, mănăstirea franciscană de la Estelnic, biserica Sf. Ladislau din Ghelinţa şi aşa mai departe.

Sunt şi foarte multe localităţi, de altfel, în acest cerc de 30 de kilometri, sunt 15 localităţi, deci este o rută de o zi şi va avea pe lângă impactul social şi un impact asupra turismului”, a declarat, la acel moment, preşedintele CJ Covasna, Tamas Sandor. Agerpres

Citește mai departe

Actualitate

Covasna: Facilităţi pentru înfrumuseţarea zonelor verzi din jurul blocurilor. Precizările Primăriei Sfântu Gheorghe

Publicat

Arhivă foto

În anul 2024, cetățenii municipiului Sfântu Gheorghe pot solicita de la Primăriae bunuri în valoare de până la 3.000 de lei, 80% din costuri fiind acoperite de municipalitate. 

De 12 ani, Primăria Sfântu Gheorghe sprijină înfrumusețarea spațiilor verzi din zonele rezidențiale, bunuri în valoare de 3.000 de lei fiind puse la dispoziția asociațiilor de locatari sau persoanelor care întrețin spațiile verzi din jurul scărilor de bloc.

Ca și în anii precedenți, 80% din buget va fi plătit de municipalitate, iar 20% de către solicitant. De exemplu, o solicitare de 3.000 de lei costă municipalitatea 2.400 de lei, iar solicitantul doar 600 de lei.

Lista bunurilor care pot fi revendicate rămâne aceeași ca anul trecut:

  • Bancă – 1.050 de lei / bucata.
  • Puieţi pomi ornamentali – 25 lei/bucata.
  • Arbuşti – 10 lei bucata.
  • Gard viu – 30 lei/metru
  • Flori diferite specii – 2 lei / fir
  • Semințe gazon – 22 lei / kg
  • Gard de protecţie – 78,50 lei/metru
  • Pământ fertil pentru zone verzi – 60 lei / mc.
  • Toţi paşii pentru depunerea cererilor

Cererea trebuie depusă la Registratura Primăriei până la data de 30 aprilie

Responsabilul scării sau persoana care face solicitarea selectează bunurile pe care ar dori să le folosească în zona verde, apoi scrie cererea, care este aprobată de reprezentantul sau președintele asociației de proprietari.

Cererea trebuie depusă la Registratura Primăriei până la data de 30 aprilie, de luni până miercuri între orele 8.00 și 16.00, joi între orele 8.00 și 17.00 și vineri între orele 8.00 și 15.00, sau trimisă online la adresa info@sepsi.ro.

Solicitanții vor fi informați apoi cu privire la decizia luată.

În cazul unei decizii pozitive, valoarea coplății trebuie plătită la Direcția Finanțelor Publice Locale (strada Oltului nr. 2) sau poate fi virată în contul RO02TREZ25621360250XXXXX.

„Puteți ridica bunurile de la Grădinăria oraşului (strada Arcuşului, nr. 22) în zilele lucrătoare între orele 9 și 11, pe baza dovezii plăţii. Momentul exact al ridicării produselor va fi indicat în documentul de confirmare a aprobării cererii.

Transportul și plantarea bunurilor, precum şi instalarea și întreținerea băncilor și a gardurilor sunt în responsabilitatea solicitantului.

Este important de reținut că cererile pot fi depuse până la sfârșitul lunii aprilie, dar nu trebuie lăsate pentru ultima clipă, deoarece plantele aflate în perioada de vegetație sunt mai vulnerabile la transplantarea din primăvara târzie.

Pentru mai multe informații, vă rugăm să-l contactați pe Karácsony Attila József de la Grădinăria oraşului la numărul de telefon 0267 314 173”, au mai transmis reprezentanții Primăriei Sfântu Gheorghe.

Citește mai departe

Actualitate

Covasna: Consiliul Local Sfântu Gheorghe a adoptat bugetul pe acest an

Publicat

Arhivă foto

În cadrul unei ședințe extraordinare desfășurate vineri, Consiliul Local Sfântu Gheorghe a adoptat bugetul pentru anul curent, cu o estimare de 334 de milioane de lei.

Primarul municipiului, Antal Arpad, a declarat că acesta a fost construit într-o notă „realist-pesimistă”, dar, cu siguranţă, va depăşi bugetul pe care oraşul l-a avut anul trecut.

„Practic, în fiecare an pornim de la un buget care e mai mic decât bugetul pe care îl realizăm la sfârşitul anului.

Anul trecut am estimat venituri de 255 de milioane de lei, iar până la sfârşitul anului am realizat 329 de milioane de lei, adică cu 29% mai mult.

Asta în ciuda faptului că am avut un an extrem de dificil, foarte greu, cu nişte decizii guvernamentale care ne-au creat foarte multe dificultăţi, mai ales în a doua jumătate a anului, dar, în ciuda tuturor dificultăţilor, din punct de vedere bugetar, am avut un an bun”, a spus primarul Antal Arpad.

Acesta a menţionat că bugetul din acest an porneşte de la 334 de milioane de lei şi este format din impozitele pe imobile, terenuri şi autovehicule plătite de cetăţenii municipiului, care reprezintă sub 3% din total, din impozite ale persoanelor juridice, impozite pe venit, sume provenite din fonduri europene şi guvernamentale, precum şi alocări din TVA.

Primarul a mai spus că bugetul pe 2024 este un „buget al rezilienţei”, axat pe investiţii care să permită oraşului să facă faţă „şocurilor exterioare”.

Declarațiile primarului

„Încercăm ca oraşul să fie rezilient la şocurile care vin din exterior, fie că vorbim de schimbări legislative, fie că vorbim de efectele războaielor, creşterea preţurilor.

Evident că nu vom realiza acest lucru într-un singur an, cu un singur buget, dar pe următorii 3 – 5 ani construim bugetele în această direcţie, pentru ca toate instituţiile şi oamenii să fie în siguranţă.

Pentru că indiferent de ce decizii haotice se iau la nivel central, noi trebuie să mergem în direcţia cea bună. (…)

În 2008, când am venit acasă din Bucureşti, din Parlament, am spus două lucruri esenţiale: pe de o parte că vom ţine un echilibru între dezvoltarea comunităţii şi lucrările de infrastructură, şi, pe de altă parte, că vom depune eforturi pentru ca funcţionarea oraşului să fie realizată din taxele şi impozitele plătite de locuitori, dar pentru dezvoltarea oraşului vom aduce din fonduri din Bucureşti, Bruxelles, Budapesta, de unde se poate”, a menţionat primarul. Agerpres

Citește mai departe