Connect with us

Alba

Fenomen spectaculos pe cer în iulie: Cometa uriașă K2 trece pe lângă Pământ. Când va putea fi observată

Publicat

O cometă observată pentru prima dată în urmă cu 5 ani trece în luna iulie pe lângă Pământ. Este vorba de cometa K2, un corp ceresc foarte important pentru astronomii din lume. Fenomenul este așteptat de astronomi, cometa fiind una dintre cele mai mari descoperite până acum.

Cometa, pe numele ei complet,  C/2017 K2 (PANSTARRS) sau pe scurt – K2, a fost considerată cea mai îndepărtată cometă activă reperată vreodată, atunci când a fost descoperită.

Anul trecut a pierdut acest titlu în fața  alte noi comete uriașe descoperite:  Bernardinelli-Bernstein.

Cometa a început să scuipe gaz și praf în Sistemul Solar îndepărtat, iar acum corpul înghețat se apropie în sfârșit de…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:

ȘTIREA TA pe Ardeal24 - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online

Comenteaza

Lasă un comentariu

Alba

Detunatele – spectacolul coloanelor de bazalt din Munții Apuseni. Legenda comorii ascunse și a uriașului îndrăgostit

Publicat

În județul Alba, în apropiere de comuna Bucium, în Munții Apuseni, se află un obiectiv turistic spectaculos. Pe lângă peisajul deosebit, locul amintește de legende pitorești, din generații trecute.

Rezervaţia naturală Detunatele se găseşte în prelungirea Munţilor Metaliferi, grupă montană a Munţilor Apuseni, pe teritoriul administrativ al comunei Bucium din judeţul Alba.

Punctele de atracţie ale rezervaţiei sunt două masive stâncoase, sedimentaro-vulcanice, aflate la aproximativ 1,5 km distanţă una de alta, denumite Detunata Goală şi Detunata Flocoasă, potrivit totb.ro.

Cele două Detunate, declarate rezervaţie naturală din categoria geologică încă din anul 1936, atrag prin…

Alba

ANPC oferă sprijin celor care nu mai pot plăti rata la credit. Consultanță privind procedura de insolvență a persoanelor fizice

Publicat

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat că sprijină persoanele fizice aflate în imposibilitate de plată a ratelor la credite, în contextul măririi dobânzilor bancare și interbancare și al creșterii inflației din ultima perioadă.

Prin Direcția de Insolvență a Persoanelor Fizice din cadrul ANPC, consumatorii care au accesat credite, au acumulat datorii și nu le mai pot face față, pot apela la procedura specifică, de insolvență a persoanelor fizice, prevăzută de Legea nr. 151/2015.

Condițiile actuale pe care le prevede Legea nr.151/2015 și posibilitățile amendării acesteia, în viitoarea sesiune parlamentară, au fost discutate miercuri, în cadrul…

Alba

Traficul rutier, supravegheat aerian. Guvernul cumpără două elicoptere pentru urmăriri, în cadrul proiectului HeliPol

Publicat

Traficul din România va fi supravegheat din elicoptere, care vor putea realiza și urmăriri în trafic ale șoferilor care nu respectă regulile.

Guvernul are în acest sens un proiect de investiţii denumit „HeliPol”, în valoare de 293 de milioane de lei. Proiectul presupune achiziția a două elicoptere pentru Poliție, care vor fi dublate de 200 de unități de mobilitate terestre.

Un elicopter cu autonomie de zbor de cel puţin 120 de minute şi cel de-al doilea va putea zbura cel puţin 240 de minute.

Pe lângă unitățile terestre va exista și un hub satelitar, terminale VSAT şi autospeciale de comunicaţii.

Fiți la curent cu ultimele…

Alba

Tânărul pugilist Luca Petru Fățan de la CS Unirea Alba Iulia, în lotul României de la Campionatele Europene de Cadeți

Publicat

Luca Petru Fățan, pugilist legitimat la CS Unirea Alba Iulia și pregătit de către Andrei Dărămuș, face parte din lotul României care a făcut deplasarea în Turcia, la Erzurum, pentru a boxa la Campionatele Europene de Cadeți, au transmis reprezentanții clubului.

”Așa cum am mai spus, e un copil foarte bun, talentat, care dacă se va ține de muncă va ajunge departe. Sperăm să aducă o medalie! Sunt convins că nu va fi ușor deoarece va intra în ring cu cei mai buni, dar am mare încredere în el”, a transmis antrenorul Andrei Dărămuș.

Luca Petru, sportiv în vârstă de 14 ani care boxează la categoria de greutate 66 de kilograme, se află la lotul național sub coordonarea profesorului…