Connect with us

Brasov

FOTO: Brașovul are primul centru rezidențial dedicat victimelor violenței în familie

Publicat


sursa foto: Facebook /  Primăria Municipiului Braşov 

Primul centru rezidențial dedicat victimelor violenței în familie a fost deschis vineri, 25 noiembrie 2022, la Brașov, de Ziua internațională pentru eliminarea violenței împotriva femeilor.

Centrul este prevăzut cu dormitoare, bucătărie, grupuri sanitare, centru de joacă, cameră de socializare, spații speciale pentru consiliere psihologică, vocațională și juridică.

Dotările pentru acest adăpost au fost asigurate cu bani din PNRR, iar amenajarea s-a făcut cu sprijinul și contribuția comunității și a organizațiilor private.

”Acest adăpost este un centru de primire în regim de urgență pentru femeile care au nevoie să plece de acasă deoarece fie suportă violențe fizice, fie altfel de abuzuri. Ne-am dorit ca acest centru să fie în primul rând un loc primitor, un loc sigur, un loc pentru femeile și copiii care au nevoie să fie ajutați, care fug de acasă.

Acest adăpost va putea primi femei și copii din municipiu, dar și din întreg județul Brașov, unde atât victimele, cât și copiii acestora se vor putea simți în siguranță, vor putea participa la activități și vor putea să scape sau să încercăm să-i ajutăm să scape de trauma prin care au trecut”, a precizat Flavia Boghiu, viceprimar al municipiului Brașov.

La centru, victimele violenţei domestice beneficiază de cazare și mâncare, informare și consiliere psihologică, consiliere juridică, educație parentală, consiliere/orientare vocaţională pentru a-și găsi un loc de muncă, suport pentru întocmirea actelor de identitate, dacă este cazul, sau acces la servicii medicale.

,,Femeile care vor avea nevoie de serviciile noastre vor putea să apeleze la Direcția de Asistență Socială, iar dacă se află într-o situație de pericol iminent, pot apela numărul de urgență 112, iar echipa mobilă, împreună cu poliția, se va deplasa la domiciliul acestora și le va acorda sprijinul necesar pentru a se muta în centru”, a explicat viceprimarul.

Victimele pot sta gratuit în centru între 5 și 60 zile, în funcție de nevoile individuale. Adresa în care îşi desfăşoară activitatea va rămâne secretă pentru publicul larg, cu scopul de a asigura protecţie totală beneficiarilor.

sursa foto: Facebook /  Primăria Municipiului Braşov 

(sursa: Mediafax)

 


Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online


Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Brasov

Peste 8.200 de misiuni executate de jandarmii din Brașov, în anul 2022

Publicat

Arhivă foto

Peste 8.200 de misiuni au fost efectuate în total de jandarmii brașoveni pe parcursul anului 2022. Aproximativ jumătate dintre acestea fiind realizate în sistem integrat cu alte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, se arată în bilanţul activităţii pe anul trecut a Inspectoratului Judeţean de Jandarmi „Nicolae Titulescu”.

Astfel, au fost executate un total de 8.267 misiuni, dintre care 603 de asigurare a ordinii publice (la manifestaţii sportive, culturale, proteste, acţiuni caritabile etc), 4111 pe linia menţinerii ordinii publice, 1572 acţiuni de intervenţie, 191 misiuni executate în cooperare cu structurile semnatare ale protocoalelor şi planurilor de cooperare/colaborare şi 1790 acţiuni pentru punerea în aplicare a mandatelor de aducere înaintate de către instanţele de judecată din judeţul Braşov.

„Pe timpul acestor acţiuni nu s-au înregistrat acte de tulburare gravă a ordinii publice care să impună intervenţia în forţă pentru restabilirea ordinii publice”, se menţionează în bilanţul citat.

Totodată, structurile de jandarmi montane au executat misiuni în zonele de interes operativ din staţiunile montane, pe traseele turistice, zonele de agrement şi pârtiile de schi din zona acestora, în special în staţiunile Poiana Braşov şi Predeal, precum şi în zonele turistice din Râşnov, Zărneşti, Bran, Vama Buzăului sau Sâmbăta, care s-au concretizat prin 8 acţiuni de salvare-evacuare, pe timpul cărora a fost acordat sprijin şi acordarea primului ajutor medical de bază unui număr de 14 persoane aflate în dificultate pe traseele montane şi pârtiile de schi.

Peste 8200 de misiuni executate de jandarmii din Brașov, în anul 2022. Au fost aplicate amenzi de peste 1 milion de lei

În anul 2022, au fost constatate independent, în cadrul misiunilor specifice, un număr de 99 infracţiuni flagrante cu 125 făptuitori, concretizate în 84 de dosare cu actele premergătoare începerii urmăririi penale, iar în sistem integrat au fost constatate un număr de 64 infracţiuni cu 75 autori identificaţi.

Pe timpul executării misiunilor au fost aplicate un număr de 3.229 sancţiuni contravenţionale, din care 1.590 avertismente scrise şi 1.639 amenzi contravenţionale în valoare de 1.489.602 lei.

Pe linia prevenirii şi combaterii delictelor silvice au fost constatate 8 infracţiuni flagrante cu 14 autori şi aplicate un număr de 859 sancţiuni contravenţionale în valoare de 595.000 lei.

În perioada analizată, un număr de 314 cazuri au fost direcţionate spre rezolvare IJJ Braşov, prin „Sistemul unic pentru apeluri de urgenţă – 112”.

„Asigurarea climatului de normalitate civică pentru desfăşurarea în siguranţă atât a activităţii instituţiilor fundamentale ale statului, cât şi pentru securitatea cetăţenilor, în general, a reprezentat permanent un deziderat prioritar pentru Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ‘Nicolae Titulescu’ Braşov şi în anul 2022, iar prin structurile specializate şi personalul încadrat, am căutat să identificăm cele mai eficiente forme şi modalităţi de realizare ale acestuia”, se mai arată în bilanţul prezentat joi de către instituţie. Agerpres

Citește mai departe

Brasov

Reguli noi pentru amplasarea teraselor în centrul istoric al municipiului Brașov

Publicat

sursa foto: Facebook / Allen Coliban

„Ghidul de amplasare a teraselor sezoniere în centrul istoric” a fost prezentat joi de Primăria Municipiului Brașov. Acest ghid prevede o serie de recomandări şi reguli de bună practică pentru agenţii economici care vor solicita autorizaţii pentru a-şi desfăşura activitatea pe domeniul public din inima oraşului.

Primarul Braşovului, Allen Coliban, a explicat că noile reguli pornesc de la nevoia de „mai mult spaţiu pentru pietoni” şi a vorbit de faptul că, în sezonul trecut, multe dintre terase s-ar fi extins mult peste spaţiul aprobat de Primărie.

„Avem un ghid de bune practici de la care să pornim tot ceea ce înseamnă proces de autorizare, pentru că e important să prioritizăm spaţiul public în sensul pietonilor, în sensul cetăţenilor şi nevoilor lor.

Avem nevoie de mai multe bănci, avem nevoie de mai mult spaţiu pentru relaxare, pentru interacţiune, pentru plimbare, şi în acest sens e bine să fie rezolvate nişte probleme şi să se clarifice nişte norme aplicabile pe regulamentele actuale”, a spus edilul.

El a menţionat că, în sezonul trecut, Primăria a primit „foarte multe reclamaţii”, care s-ar fi finalizat cu „intervenţii ale Poliţiei Locale”, pentru că normele aflate în vigoare nu erau respectate, în sensul în care terasele erau extinse dincolo de spaţiul aprobat.

„Sunt locuri în care terasa a cucerit mult prea mult din spaţiul pe care pietonii ar avea dreptul să-l aibă”, a precizat Allen Coliban.

Ghidul a fost realizat în cadrul proiectului Hub-in, derulat de municipalitatea braşoveană prin intermediul Agenţiei pentru Managementul Energiei şi Protecţia Mediului şi este o iniţiativă finanţată prin programul „Orizont 2020” al UE, menit să susţină procesul de regenerare a centrelor istorice, urmând principii de sustenabilitate, combaterea „turistificării”, valorificarea patrimoniului şi conservarea specificului local.

Noile reguli prevăd că proprietarii restaurantelor şi barurilor din centrul istoric ar trebui să strângă terasele pe timpul nopţii şi să reducă dimensiunile reclamelor de pe umbrele.

„Recomandările legate de relaţia cu mobilierul public sunt foarte importante. Mobilierul public are poziţie fixă, trebuie să aibă rază de protecţie de minimum 3 metri pe fiecare parte.

De exemplu, dacă ai o bancă, nu poţi să te apropii cu terasa la mai mult de 3 metri de bancă. Şi nu poţi s-o muţi, evident, pentru că mobilierul public e foarte important pentru persoane vârstnice, pentru persoane cu copii, sunt puncte de odihnă, sunt chiar esenţiale pentru categoria de vârstă principală, de fapt, din Centrul vechi, o populaţie care îmbătrâneşte’, a explicat arhitectul Alexandru Belenyi, coordonatorul echipei care a realizat ghidul. Agerpres

sursa foto: Facebook / Allen Coliban

Citește mai departe

Brasov

Soluţia turnului virtual de control, implementată în premieră la Braşov, ar putea fi preluată şi de alte aeroporturi din ţară

Publicat

sursa foto: Facebook / Adrian Ioan Veștea, arhivă foto

Soluţia turnului virtual de control ar putea fi implementată pe mai multe aeroporturi din România, a anunţat joi, la Braşov, directorul general al Romatsa, Marius Adrian Cojoc.

Prezent la Braşov la şedinţa directorilor generali de aeroporturi membre ale AAR (Asociaţia Aeroporturilor din România), Cojoc a subliniat succesul proiectului aeroportului de la Braşov, unde a fost implementată, în premieră naţională, o astfel de soluţie, şi a precizat că o strategie privind trecerea şi a altor aeroporturi la această modalitate de control de trafic aerian va fi elaborată chiar în cursul acestui an.

„Atât în cadrul acestei şedinţe, cât şi a celor ulterioare, pe care le vom avea la Romatsa cu ceilalţi colegi ai noştri, vom analiza şi vom identifica aeroporturile unde aceste soluţii pot fi implementate.

Cu siguranţă că vor fi şi alte aeroporturi unde se va implementa, iar anul acesta vom stabili şi strategia pentru acestea”, a afirmat Cojoc.

La rândul său, Niclas Gustavsson, vicepreşedinte Saab, considerat unul dintre părinţii tehnologiei Remote Tower, a subliniat că, pentru compania pe care o reprezintă, a fost proiectul cel mai rapid realizat.

„Trebuie să admit: este proiectul pe care l-am realizat cel mai rapid. (…)

Am convenit să realizăm acest proiect anul trecut, cam pe vremea aceasta, şi iată, acum, este deja funcţional. S-a făcut mai repede decât se face în Marea Britanie sau SUA sau în orice altă parte.

Aşa că, luaţi aminte, în România lucrurile se mişcă repede”, a spus Niclas Gustavsson.

Soluţia turnului virtual de control, implementată în premieră la Braşov, ar putea fi preluată şi de alte aeroporturi din ţară. Declarațiile președintelui Consiliului Județean Brașov

Totodată, preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Braşov, Adrian Veştea, s-a declarat convins că şi alte aeroporturi din România vor dori să implementeze această soluţie inovativă, care are costuri mult mai reduse decât un turn de control clasic.

„De-a lungul timpului au existat fel şi fel de voci că acest lucru (proiectul aeroportului – n.r.) putea să se întâmple mai repede, că, de fapt, întârziem foarte mult, dar să ştiţi că, cei care cunosc acest fenomen al aviaţiei, procedurile administraţiei publice, ne spun că ne-am mişcat foarte repede, într-un timp relativ scurt şi acest lucru a ţinut oarecum şi de noroc, pentru că ştiţi ce înseamnă să ai un antreprenor neserios, să ai contestaţii, să întâmpini blocaje.

La vremea când Romatsa a ales această soluţie a turnului virtual – pentru că nu noi, CJ Braşov am decis – erau foarte multe voci care spuneau că suntem între munţi şi nu vom putea dirija, că este un moft şi ne propunem lucruri imposibile.

Am văzut, însă, în Suedia, că se pot dirija dintr-un singur centru 4,5,6 aeroporturi şi chiar mai multe cu costuri reduse. (…)

Soluţia turnului virtual de control, implementată în premieră la Braşov, ar putea fi preluată şi de alte aeroporturi din ţară. Turnul virtual de control de la Braşov a costat aproximativ 16 de milioane de euro

Cu siguranţă că, după Braşov, vor urma şi alte aeroporturi din România care se vor gândi la acest sistem inovativ, (…) prin care se pot reduce costurile”, a punctat Veştea.

Turnul virtual de control de la Braşov a costat aproximativ 16 de milioane de euro. El va fi dirijat de la Arad şi va putea fi operat de şase angajaţi, în loc de 30, de câţi are nevoie unul clasic.

Acesta a fost realizat de compania UTI, unul dintre principalii furnizorii de soluţii complexe pentru aeroporturi din România, care are parteneriate cu furnizori de tehnologie de top internaţionali.

Pentru contractul de la aeroportul din Braşov, UTI a colaborat cu firmele Saab – Suedia şi Thales – Italia, principalii furnizori de tehnologie pentru turnul virtual şi respectiv sistemele de radio navigaţie.

Suedia a fost prima ţară din lume care a construit un turn de control virtual, în care operaţiunile sunt efectuate de la distanţă cu ajutorul unor echipamente audio/video performante şi al unei reţele de senzori. Tehnologia, denumită Remote Tower, a fost dezvoltată de compania Saab. Agerpres

Citește mai departe

Brasov

Cinci poliţişti din Brașov, bănuiți că au luat mită de la șoferi, au fost REȚINUȚI

Publicat

Cinci poliţişti din județul Brașov bănuiți că luau mită de la șoferi au fost reținuți, în noaptea de miercuri spre joi. Cercetările sunt efectuate într-un dosar penal privind săvârșirea unor infracțiuni de corupție și asimilate, respectiv luare de mită, dare de mită, trafic de influență, abuz în serviciu și fals intelectual.

Patru polițiști sunt din Codlea și unul din Ghimbav.

Ei sunt bănuiți de luare de mită și abuz în serviciu, respectiv nu au aplicat prevederile codului rutier.

DGA Covasna, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Brașov, a făcut miercuri 18 percheziții domiciliare la locuințele aparținând unor polițiști din IPJ Brașov, precum și la sediul unei subunități de poliție.

Totodată, au fost puse în executare 13 mandate de aducere.

Cercetările se fac într-un dosar penal privind săvârșirea, de către șase polițiști din Brașov, a unor infracțiuni de corupție și asimilate, respectiv luare de mită, dare de mită, trafic de influență, abuz în serviciu și fals intelectual.

„Lucrătorii de poliție judiciară din cadrul SJA Covasna au fost delegați să efectueze activități de urmărire penală cu privire la faptul că, în perioada decembrie 2021 – ianuarie 2023, cei șase lucrători MAI ar fi pretins și primit, de la diverse persoane, sume de bani, bunuri și alte valori, pentru nu-și îndeplini atribuţiile de serviciu, respectiv pentru a nu aplica măsuri contravenționale la regimul circulației rutiere”, a informat miercuri DGA.

Citește mai departe