Connect with us

Brasov

FOTO: „Luna curățeniei” la Brașov. Cum arată programul de intervenție pe fiecare cartier

Publicat


sursa foto: Primăria Municipiului Brașov

Luni, 6 martie, în Brașov va începe „Luna curățeniei”, potrivit unui comunicat transmis de Primărie.

Potrivit unui comunicat al Primăriei Brașov, de luni, 6 martie, Primăria Brașov a demarat programul ,,Luna curățeniei de primăvară”, o amplă acțiune de salubrizare a străzilor și trotuarelor, întreținere zone verzi, plantări de gard viu, arbori și arbuști, repararea mobilierului urban și a locurilor de joacă, curățarea canalelor de scurgere a apei meteorice și refacerea marcajelor rutiere.

,,Astăzi începem Luna curățeniei.

Am stabilit un program de intervenție pe fiecare cartier, program care include măturarea tuturor străzilor și trotuarelor, curățarea zonelor verzi, plantări de puieți, repararea sau înlocuirea elementelor de la locurile de joacă și a mobilierului urban, curățarea canalelor de scurgere a apei pluviale, refacerea marcajelor rutiere.

Le-am atras atenția operatorilor că Brașovul nu înseamnă doar marile bulevarde, ci și Aleea Constructorilor, Minerva sau Pavilioanele CFR, iar luna curățeniei trebuie să se desfășoare pe toate străzile din cartier.

În momentul în care s-au finalizat lucrările, asta însemnă că toate străzile și trotuarele din cartier au fost măturate, gardul viu a fost tuns, iar băncile și leagănele au fost reparate.

Mă voi asigura personal că așa este și o puteți face și voi și să ne sesizați dacă apar probleme în cartiere. Puteți face urmărirea aceasta folosind site-ul abc.brașovcity.ro, sau puteți folosi aplicația MyBrașovCity pentru a sesiza orice problemă întâlnită.

Așteptările noastre, la finalul acestui program, atât ale municipalității, cât și ale brașovenilor, sunt ca Brașovul să fie un oraș cu care să ne mândrim”, a declarat primarul Allen Coliban.

Programul pe cartiere, care include activitatea de salubrizare, întreținere zone verzi, reparații mobilier urban și locuri de joacă, curățare guri de scurgere și refacere marcaje:

  • Centru (centrul vechi și centrul civic): 6 – 11 martie;
  • Zona Gării (Hărmanului – b-dul Gării – 13 Decembrie – Centrul civic): 6 – 16 martie;
  • Tractorul: 6 – 21 martie;
  • Șchei: 10 – 14 martie;
  • Astra: 15 – 31 martie;
  • Brașovul Vechi (b-dul Griviței -Stadionului – Lungă -Iuliu Maniu): 20 – 27 martie;
  • Valea Cetății: 27 martie – 11 aprilie;
  • Scriitorilor: 27 martie – 1 aprilie;
  • Craiter și Triaj: 27 martie – 6 aprilie;
  • Florilor: 29 – 31 martie;
  • Noua: 3- 5 aprilie;
  • Bartolomeu Nord: 7 – 11 aprilie;
  • Poiana Brașov: 10 – 12 aprilie;
  • Stupini: 12 – 14 aprilie.

Programul este și în funcție de condițiile meteo, astfel că vor exista situații în care, dacă vremea nu permite derularea anumitor activități, programul să sufere modificări.

Termenul pentru finalizarea tuturor activităților din „Luna curățeniei rămâne“ este 14 aprilie.

Curățenia de primăvară

De astăzi, 6 martie, începe curățenia pe domeniului public și privat al municipiului, care va cuprinde următoarele activități de salubrizare: curățarea rigolelor, măturarea manuală și mecanizată a străzilor și trotuarelor, greblarea zonelor verzi, întreținerea și igienizarea cursurilor de apă, ridicarea depozitărilor accidentale, spălarea elementelor de semnalizare rutieră (separatoare de sens, lise metalice, semne de circulație etc.), curățarea gurilor de scurgere a apelor meteorice.

Obiectivul acestei acțiuni este, pe lângă cel de a avea un oraș curat și îngrijit, de  a reduce cantitatea de praf (PM-uri) care ajunge în atmosferă.

Deșeurile rezultate ca urmare a acestei activități vor fi depozitate cât mai compact, urmând ca acestea să fie transportate de către operatorii de salubrizare la depozitul ecologic.

Reamintim că, datorită condițiilor meteo favorabile, Primăria a demarat, din luna februarie, operațiunile de curățare la rigolă și măturare trotuare.

De asemenea, toți cetățenii care doresc să renunțe la obiectele din gospodărie care nu mai prezintă utilitate sau fac curățenie generală și doresc să arunce lucruri nefolositoare, altele decât deșeuri menajere, o pot face în locuri special amenajate la platformele de gunoi sau în containere de 9 m.c., dispuse pe domeniul public.

!!!! Este interzisă depozitarea deșeurilor de echipamente electrice și electronice (DEEE) și a molozului rezultat din demolări, care au un regim special.

Nr. crt.

CARTIERUL AMPLASAMENTUL

1. ȘCHEI

Pietrele lui Solomon

2. CENTRU

Str. Traian Vuia – platforma 176

3. ASTRA I

Str. Barbu Lăutaru – zona platformei 281 Str. Sitarului – zona platformei 305 Str. Alex. Cel Bun – platforma 110 Colonia Metrom – platforma 287

4. ASTRA II

Str. Baba Novac – platforma 238 Str. Soarelui nr.1-2 platou, zona platformei 272 B-dul St. cel Mare și Sfânt nr. 16  Aleea Constelației – platforma 261

5. ASTRA III

Ocolitoarea Crinului – vis a vis platforma 541 bis Ocolitoarea Crinului – vis a vis platforma 557 Str. Neptun – platforma 552 Aleea Minerva – vis a vis platforma 542

6. NOUA

Str. Nucului – platforma 591.6 Str. Brazilor – platforma 594 Str. Levănțicăi – platforma 597

7. VALEA CETĂŢII

str. Jepilor- platformele 199 str. Jepilor- platformele 191 str. Oltului- platforma 507 str. Mureșului-platforma 515

 8. SCRIITORILOR

Inters. Str. Ştefan cel Mare cu Str. Ion Slavici, Str. Brândușelor lângă platforma 207, Str. Ion Creangă / str. Ovidiu platforma

 9. CRAITER-TRIAJ

 

Str. Pașcani zona platformei 134, Str. Florilor zona platforma 121, Str. Pavilioanele CFR zona platforma 122, Fundătura Hărmanului zona platforma 351

10. FLORILOR

Inters. Str. Crinului cu str. Grâului pe zona verde, Str. Mărgăritarelor lângă platforma 98

11. TRACTORUL

Str. George Bacovia – lângă clopote colectare selectivă, Inters. Str. Ioan Popasu cu Str. Iosif Silimon lângă platforma Str. 1 Decembrie 1918 / Str. Octavian Goga lângă locul de joacă, Aleea  Constructorilor – platforma  29, Str. Bronzului – platforma 21, Str. I. Socec – platforma 37, Str. Argintului – platforma nr. 23

12. BARTOLOMEU

Str. Bobului – platforma 172, Inters. Str. Lânii / Str. Al. Flechtenmacher – platforma nr. 164,  Inters. Str. Lânii / str. Fuiorului, Str. Lanurilor – Recon

13. GĂRII  

Str. Mircea cel Bătrân / Str. Pictor Luchian la transformator, Aleea Petuniei – platforma 90, Aleea Sânzienelor / Aleea Lăcrămioarelor lângă Sc. Gen. Nr. 19 (platforma nr. 81 bis), Str. Dobrogea, la centrală, Str. Codrul Cosminului – platforma nr. 59, Str. Transilvaniei / Str. Munteniei la transformator

14. BRAŞOVUL VECHI

Str. Avram Iancu / str. Morii, Str. Closca – platforma nr. 139, Str. Ion Raţiu, Str. Cărămidăriei – platforma 112

15. STUPINI

Str. Lânii spre Stupini, str. Fundaturii (la blocuri), Str. Fagurului lângă pod, Str. Barsei / Str. Izvorului la troiță

Pentru situațiile când deșeurile rezultate în urma curățeniei de primăvară nu pot fi depozitate în aceste containere, rugăm cetățenii să contacteze Serviciul Urmărire Contracte Salubrizare și Deszăpezire în vederea ridicării, la numerele de telefon: 0268/405000, int: 127, 253, 254   sau la Dispeceratul Primăriei Brașov tel. 0268/405000.

Societățile de salubrizare cu care municipalitatea are contract vor asigura transportul deșeurilor rezultate în urma efectuării curățeniei de primăvară.

Campania de întreținere zone verzi și reparații mobilier urban

Tot în această perioadă are loc și campania de curățenie și întreținere zone verzi și parcuri și campania de plantări de gard viu, arbori și arbuști, ca urmare a solicitărilor primite de la asociațiile de proprietari sau de la cetățeni, dar și a constatărilor făcute de inspectorii primăriei.

,,Și în acest an continuăm programul de plantări de primăvară, atât gard viu, la asociațiile de proprietari, 20.000 de fire, cât și 400 de puieți de arbori în aliniamente stradale și la blocurile unde există solicitări, la care se adaugă 700 de arbuști în parcuri, scuaruri și intersecții”, a precizat primarul Allen Coliban.

În paralel, se derulează activitatea de reparații mobilier urban și locuri de joacă.

Operatorul cu care Primăria are contract verifică și repară tot mobilierul urban aflat pe domeniul public (bănci, coșuri de gunoi, jardiniere), echipamentele de la locurile de joacă, cele de la zonele de fitness, workout și cele de la terenurile de sport, astfel încât până la sărbătorile de Paști toate aceste echipamente să fie în condiții optime.

sursa foto: Primăria Municipiului Brașov


Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online


Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Preşedintele CJ Brașov spune că pentru rezolvarea problemei datoriilor spitalului judeţean trebuie modificată legislaţiei

Publicat

Arhivă foto

Vineri, președintele Consiliului Județean Brașov, Tudorică Șerban, a anunțat că va propune Uniunii Naționale a Consiliilor Județene din România (UNCJR) să inițieze împreună un demers pentru a solicita modificarea legislației privind finanțarea spitalelor de urgență din județe. Acest demers vine în contextul în care spitalul din Brașov nu este singurul care se confruntă cu problemele datoriei.

Pentru rezolvarea imediată a problemei privind datoriile Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, Şerban a menţionat că va transmite luni o solicitare pentru alocarea, de la fondul de urgenţă al Guvernului, a sumei necesare pentru plata acestora, respectiv aproximativ 40 de milioane de lei.

„Trebuie să facem demersuri pentru schimbarea legislaţiei de aşa manieră încât finanţarea să fie reală, pe cazuistica şi pe numărul de pacienţi pe care îl are o astfel de unitate medicală.

Pentru că faţă de numărul real de beneficiari, suma nu este acoperitoare şi de acolo aceste arierate care se adună de la an la an. (…)

Dacă vom plăti la acest moment doar 20 de milioane, peste două luni vom ajunge în aceeaşi situaţie în care suntem azi. (…)

Procent de între 65%-70% pe tipuri de furnizori de servicii medicale

Am văzut că nu doar Braşovul este în această situaţie şi atunci putem face un demers comun prin asociaţia consiliilor judeţene”, a mai afirmat Tudorică Şerban, la o dezbatere referitoare la strategia de sănătate a judeţului organizată de CJ Braşov.

Totodată, referitor la solicitarea managerului SCJU Braşov, Emil Mailat, privind renegocierea contractului cu Casa judeţeană de Asigurări de Sănătate (CAS) Braşov, directoarea acesteia, Ancuţa Daisa, a precizat că acest lucru va fi posibil începând cu 1 aprilie.

„În ceea ce priveşte plăţile pe care Casa le face prin raportare la contractele în derulare cu toţi furnizorii de servicii medicale, pentru serviciile medicale contractate, realizate, raportate şi validate, confirm faptul că sunt sincope în efectuarea acestora, sincope care vin din octombrie anul trecut, create de aplicarea la nivel naţional a unui act normativ care impune limite de credite de angajament şi de credite bugetare, situaţie de anul trecut şi care continuă cumva şi în acest an, chiar până la 31 decembrie 2025 (…)

Dacă, matematic, putem să plătim într-o lună o sumă ce reprezintă 100% a unui contract realizat cu Casa, această sumă reprezintă datoria parţială din luna anterioară plus un procent din facturile scadente în luna curentă.

Să vă dau un exemplu: în februarie am plătit un procent de între 65%-70% pe tipuri de furnizori de servicii medicale la facturile scadente în luna februarie”, a declarat directoarea CAS Braşov, în cadrul dezbaterii organizate de CJ Braşov.

Care este singura soluție

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Braşov se află într-o situaţie „dezastruoasă”, cu datorii de peste 40 milioane de lei către furnizori, cel mai grav risc fiind acela că ar putea fi afectată activitatea pe partea de urgenţe, a declarat miercuri, pentru AGERPRES, managerul unităţii sanitare, Emil Mailat.

În aceste condiţii, dincolo de o eficientizare a cheltuielilor, singura soluţie este renegocierea contractului cu Casa de Asigurări de Sănătate, mai ales în contextul în care, în ultimele luni, spitalul şi-a îmbunătăţit performanţele la toţi indicatorii în baza cărora se face finanţarea.

Conform managerului SCJU Braşov, spitalul are datorii atât la furnizorii de materiale sanitare şi de medicamente, cât şi la cel de hrană, astfel că există posibilitatea ca pacienţii să fie nevoiţi, dacă nu se găsesc cât mai repede soluţii, să îşi cumpere unele medicamente şi eventual să vină cu propria mâncare.

Din suma globală de 41 milioane de lei, mai mult de jumătate – 26 de milioane – reprezintă datorii mai vechi de 60 de zile.

La sfârşitul lunii trecute, blocul operator al SCJU Braşov a fost închis pentru trei zile, pacienţii fără urgenţe fiind reprogramaţi la date ulterioare, din cauza demisiei şefului de secţie, pe fondul situaţiei financiare critice în care se află spitalul, cauzată inclusiv de întârzierile în decontarea sumelor pe care ar fi trebuit să le vireze CAS Braşov unităţii sanitare. Agerpres

Citește mai departe

Brasov

Braşov: Spitalul Militar a oficializat colaborarea cu UniTBv şi devine clinic. Următorul pas – mai multe linii de gardă

Publicat

sursa foto: Facebook / Spitalul Militar de Urgență "Regina Maria" Brașov, arhivă foto

În cadrul planului de dezvoltare pentru următorii ani, Spitalul Militar de Urgenţă „Regina Maria” din Braşov va deveni un spital clinic, unde studenţii medicinişti de la Universitatea Transilvania Braşov (UniTBv) vor fi instruiți. Acest demers include și deschiderea mai multor noi linii de gardă în cadrul unității sanitare.

Comandantul Spitalului Militar din Braşov, colonelul dr. Alexandru Keresztes, a explicat pentru AGERPRES că, în acest fel, se instituţionalizează, practic, colaborarea deja existentă de câţiva ani cu UniTBv, iar un prim pas a fost desemnarea Secţiei de ATI a unităţii sanitare ca secţie clinică, şeful disciplinei de ATI din cadrul Facultăţii de Medicină din UniTBv, dr. Adrian Bărăgan, făcând parte din echipa de medici a spitalului de peste doi ani.

Totodată, col. dr. Alexandru Keresztes a precizat că demersurile către Ministerele Educaţiei şi cel al Sănătăţii au fost parcurse, existând şi un aviz favorabil al ministrului Apărării Naţionale.

Precizările șefului Spitalului Militar Brașov

„Practic, mai aşteptăm doar Ordinul de ministru”, a declarat Keresztes, precizând că în organigrama ministerului numele unităţii sanitare a fost deja schimbat.

Conform Legii Sănătăţii, spitalul clinic este o bază de instruire practică şi teoretică a studenţilor şi a medicilor rezidenţi, iar prin transformarea spitalului se fac paşi importanţi în ce priveşte câştigarea unei resurse de specialişti, a subliniat el.

„Este o deschidere pentru că ne permite, pe de o parte, atragerea de cadre didactice universitare care pot veni să profeseze alături de echipa spitalului nostru (…), pe de alta, tinerii medici rezidenţi vor putea deveni, ulterior, colegi de-ai noştri şi nu numai colegi civili, ci şi ca medici militari, deoarece Institutul Medico-Militar al MApN şcolarizează studenţi la Universităţile de Medicină „Carol Davila” din Bucureşti şi cea de la Târgu Mureş şi care vin şi efectuează anual practica de vară la noi, dar şi medici militari rezidenţi care ne sunt repartizaţi anual, având post în spitalul nostru”, a spus şeful Spitalului Militar Braşov.

Conform acestuia, odată cu dezvoltarea resursei umane, vor creşte şi serviciile oferite de spital, ceea ce ar putea să favorizeze trecerea lui într-o categorie superioară, cu sume mai mari decontate per pacient, deci şi cu finanţare mai consistentă.

Atributele de bază ale spitalului

„Evident că, odată cu dezvoltarea resursei umane ne dorim şi creşterea serviciilor medicale, nu doar calitativă, cât şi cantitativă şi aceasta, fireşte, ar trebui să aducă şi resurse financiare mai consistente, iar pe viitor, ne dorim să trecem într-o categorie superioară de spital, ceea ce înseamnă o finanţare mai consistentă”, a afirmat managerul Spitalului Militar „Regina Maria”.

El a amintit că aceşti paşi fac parte dintr-un plan de dezvoltare mai complex, ale cărui efecte ar urma să se vadă în aproximativ doi ani.

„Beneficiem de o finanţare pe partea de infrastructură pentru o clădire nouă, de politraumă, pentru medicină operaţională.

Unul dintre atributele de bază ale spitalului este de a asigura asistenţa medicală reală pentru categoriile de militari din patru judeţe arondate spitalului, fie vorbim de cadre militare active, în rezervă sau în retragere, elevi, studenţi, văduve, veterani de război, dar şi pentru categoriile de militari străini care sunt cantonate în arealul nostru.

Fiind un spital public, avem un contract de furnizare de servicii medicale cu Casa OPSNAJ, care ne permite furnizarea de servicii medicale pentru toate categoriile de militari ai sistemului de apărare, dar şi altor pacienţi civili.

Acest lucru l-am avut în vedere atunci când am dorit să dezvoltăm infrastructura spitalului”, a subliniat col. dr. Keresztes.

Program de achiziţii, tot pe PNRR

Noua clădire de politraumă, care are finanţarea aprobată prin PNRR, cu o valoare de 135 milioane de lei, ar urma să aducă la acelaşi loc compartimentul de urgenţă, laboratorul, farmacia, ATI-ul şi toate specialităţile chirurgicale, în prezent repartizate în două pavilioane, pentru a se putea avea „un concept de uniformitate şi un mod de reacţie extrem de rapidă pentru pacienţii critici”.

„În paralel, avem în derulare o investiţie în Pavilionul B – lucrări care se vor întinde pe 12 luni – unde, la final, ne dorim să avem saloane cu două-trei paturi, grup sanitar propriu şi toate facilităţile necesare vremurilor pe care le trăim.

Totodată, avem un program de achiziţii, tot pe PNRR, pentru aparatura necesară combaterii infecţiilor nosocomiale, de 5,3 milioane de lei şi aşteptăm (să fie aprobat – n.r.) un al treilea proiect, de digitalizare, de aproximativ un milion de euro”, a menţionat col. dr. Alexandru Keresztes. Agerpres

sursa foto: Facebook / Spitalul Militar de Urgență „Regina Maria” Brașov, arhivă foto

Citește mai departe

Brasov

Brașov: Incendiu la un depozit de materiale plastice de pe DN73 A. Pompierii s-au luptat cu flăcările mai bine de 7 ore

Publicat

fotografie cu caracter ilustrativ

În cursul nopții de luni spre marți, o puternică incendiu a izbucnit într-o hală de depozitare a materialelor plastice, amplasată pe DN 73A, la ieșirea din Predeal spre Pârâul Rece. Pompierii militari au fost angrenați în lupta cu flăcările timp de peste 7 ore.

Aceştia au reuşit să localizeze incendiul în cursul dimineţii zilei de marţi şi intervin pentru stingerea ultimelor focare şi pentru înlăturarea efectelor negative produse în urma incendiului, a transmis ISU Braşov.

„În această noapte, în jurul orei 02:30, am fost solicitaţi să intervenim la un incendiu izbucnit pe DN 73A, la ieşire din Predeal spre Pârâul Rece.

La locul solicitării au fost direcţionate 3 autospeciale de stingere cu apă şi spumă, o autoscară, o autocisternă, o autospecială pentru transport roboţi şi un echipaj SMURD.

La sosirea echipajelor operative, incendiul se manifesta violent, cu degajare mare de fum, pe o suprafaţă de aproximativ 600 de mp”, a precizat ISU Braşov.

Din fericire, în urma incendiului nu s-au înregistrat victime.

Cauza izbucnirii acestuia este în curs de stabilire, a menţionat sursa citată. Agerpres

Citește mai departe

Brasov

FOTO: Au început lucrările la cea mai modernă și verde grădiniță construită de municipalitate, în cartierul Noua din Brașov

Publicat

sursa foto: Facebook / Primăria Municipiului Braşov

Primăria Brașov a anunțat luni dimineață că au început lucrările la cea mai modernă și verde grădiniță construită de municipalitate, în cartierul Noua.

Primarul Allen Coliban a verificat șantierul pentru construirea primei grădinițe ,,verzi” din Brașov, în cartierul Noua, pe str. Nucului.

Această unitate de învățământ va oferi cele mai moderne condiții copiilor din cartier, inclusiv – în premieră pentru o grădiniță publică din Brașov – o sală de salinoterapie.

Clădirea cu trei niveluri va putea primi 200 de copii, în regim de grădiniță cu program prelungit.

Unul dintre atuurile viitoarei unități de învățământ îl reprezintă folosirea soluțiilor ecologice prin care grădinița își va produce singură energia termică, apa caldă și energia electrică, noua clădire fiind prevăzută din construcție cu pompe de căldură, panouri fotovoltaice și solare și recuperatoare de căldură.

,,Brașovul are cel mai ambițios program de dezvoltare a infrastructurii educaționale preșcolare.

Avem, în acest moment, șase grădinițe și patru creșe în stadii avansate ale proiectelor.

În cazul de față, suntem la noua grădiniță din cartierul Noua.

200 de locuri, o grădiniță verde, o grădiniță cu sisteme de recuperare de căldură, cu panouri fotovoltaice, cu pompe de căldură.

O grădiniță la standarde moderne, care va dispune de zece săli de clasă pe trei niveluri.

Este o investiție importantă pentru dezvoltarea cartierului și pentru infrastructura educațională din Brașov și provoc orice primar din România în această competiție legată de capacitatea de a dezvolta proiecte pentru infrastructura educațională.

Cum spuneam, Brașovul este în topul orașelor care se dezvoltă și care își dezvoltă infrastructura educațională potrivit noilor nevoi”, a precizat primarul Allen Coliban.

Investiția constă în construirea unui corp de clădire cu regim de înălțime demisol, parter  și un etaj, care va fi împărțit în spații destinate copiilor, inclusiv loc de joacă exterior și zone administrative și tehnice.

În urma realizării construcției nou propuse vor rezulta spații pentru 10 săli de grupă, atât la parter cât și la etaj, dispuse cu câte un grup sanitar la fiecare grupă.

La demisol vor fi salina artificială și spații tehnice pentru spălătorie/uscătorie/călcătorie.

La parter sunt propuse 4 săli de clasă cu grupuri sanitare, sală multifuncțională, cabinet medical și încăperi administrative.

La etaj sunt propuse 6 săli de clasă cu grupuri sanitare, cabinet consiliere și logopedie, birou director, holuri, terasă exterioară.

Mai multe detalii AICI.

sursa foto: Facebook / Primăria Municipiului Braşov

Citește mai departe