Actualitate
FOTO: Primăria Braşov a obţinut o nouă finanţare prin PNRR pentru 93 de noi ecoinsule digitalizate

Primăria Brașov a obținut o finanțare suplimentară prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) pentru implementarea a 93 de noi ecoinsule digitalizate. Acestea se vor alătura celor 275 pentru care au primit finanțare în prima parte a acestui an și celor 74 deja amplasate în 2022.
Conform unei informări transmisă, joi, de Primăria Braşov, municipiul parcurge, astfel, o nouă etapă în gestionarea deşeurilor de la populaţie – cea de extindere a sistemului de colectare selectivă la toate platformele din oraş, prin insule ecologice informatizate cu containere separate pentru fiecare tip: biodegradabil, rezidual, sticlă, hârtie şi carton, plastic şi metal.

Valoarea totală a finanţării solicitate pentru cele 93 de ecoinsule este de 8.692.765,5 lei, fără TVA, finanţarea fiind acordată prin PNRR, Componenta C3 – Managementul Deşeurilor, Subinvestiţia I1.B runda 2.
În prima parte a anului, municipalitatea braşoveană a mai obţinut o finanţare de 32.010.793 lei cu TVA, tot prin PNRR, pentru achiziţia a 275 de ecoinsule, dintre care 150 supraterane şi 25 subterane.
Achiziţia insulelor ecologice digitalizate se va realiza de către MMAP în numele beneficiarilor, rata de finanţare acordată prin PNRR fiind de 100% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului. Agerpres
sursa foto: Facebook / Primăria Municipiului Braşov
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online

Actualitate
Târg de Crăciun cu inima ca simbol şi Revelion cu 3 Sud Est, la Bistrița. Precizările Primăriei

Primarul Ioan Turc a declarat miercuri, în cadrul unei conferințe de presă, că Târgul de Crăciun din Bistrița va fi inaugurat în seara zilei de 30 noiembrie. De asemenea, a confirmat că concertul de Revelion va fi susținut de trupa 3 Sud Est.
„Mâine (joi – n.r.) deschidem târgul de Crăciun, pe scena amplasată pe pietonalul Liviu Rebreanu.

În acest an, vom avea 28 de căsuţe, cu 14 furnizori de servicii de alimentaţie publică – preparate, băuturi calde, 11 producători locali, şapte artizani, două ONG-uri. (…) Ediţia din acest an a târgului de Crăciun este gândită sub semnul inimii”, a declarat Turc.
Târgul va fi deschis cu momente artistice dedicate copiilor, susţinute de tânăra artistă Kamelia Melnic, magicianul Robert Tudor şi trupa locală de teatru „Alexandru Misiuga”, iar, în ceea ce priveşte iluminatul festiv, au fost montaţi circa 25 de kilometri de şiruri luminoase şi peste 600 de elemente de decor pe stâlpi sau la sol, unele sub formă de inimă, acestea împodobind zona centrală, străzile şi bulevardele adiacente, dar şi cele şase localităţi componente ale municipiului.
Totodată, în imediata apropiere a Bisericii Evanghelice, a fost împodobit un brad natural, cu o înălţime de peste 10 metri, şi a fost amenajat un patinoar, printr-un parteneriat public-privat.
Târgul de Crăciun va rămâne deschis până în 7 ianuarie 2024.
Primarul Bistriţei a anunţat, miercuri, şi trupa care va concerta de Revelion în centrul istoric al oraşului, şi anume 3 Sud Est.
Bugetul alocat manifestărilor dedicate sărbătorilor de iarnă şi iluminatului festiv, în acest an, depăşeşte 1,6 milioane de lei, din care 820.000 de lei sunt încasaţi de firma de la care au fost închiriate elementele decorative folosite în special în zona centrală. Agerpres
Actualitate
Harghita: Aproape un milion de pagini de documente digitalizate de Primăria Miercurea-Ciuc, într-un proiect european

Primăria Miercurea-Ciuc a finalizat digitalizarea aproape unui milion de pagini de documente emise în ultimii zece ani, în cadrul unui proiect european ce vizează transferul serviciilor municipale în mediul online. Această informație a fost comunicată de primarul Korodi Attila într-o conferință de presă.
„Ştim că în spatele unor proceduri, întotdeauna se află documente.

Dacă aceste documente rămân într-o dimensiune offline, adică pe hârtie, atunci vulnerabilizăm foarte mult capacitatea noastră de a ne deschide online către cetăţeni.
De aceea, am inclus în proiectul POCA şi arhivarea documentelor din ultimii zece ani, începând din 2013 până în 2022 inclusiv.
A fost o activitate foarte intensă făcută de o echipă mai mică din primărie, pentru anumite documente mai speciale şi, pentru marea majoritate a documentelor, făcută printr-o achiziţie publică de către un prestator de serviciu de arhivare digitală.
Am ajuns ca, la ora actuală, să avem 924.000 de documente digitalizate din aceştia zece ani, care acoperă câteva domenii”, a declarat primarul Korodi Attila.
Potrivit sursei citate, urmează ca procedurile interne să fie incluse în format digital, o altă componentă a proiectului fiind „deschiderea către exterior a front office-ului şi către interior a back office-ului în spaţiul digital”.
Declarațiile primarului Miercurea-Ciuc
„Adică vom avea şi avem deja software construite pe care trebuie să le populăm după aceea cu activităţile noastre zilnice, folosind cât mai puţină hârtie şi cât mai mult instrumentele digitale, sistemul de semnături digitale şi să ajungem, şi acesta este scopul nostru, ca undeva, în primăvară, să anunţăm că deja cu procedurile standardizate, cu arhivarea digitală şi cu software care au fost deja recepţionate, suntem capabili să ieşim în faţa publicului şi să oferim servicii online pe o aplicaţie mobilă specială a primăriei Miercurea-Ciuc şi pe site-ul primăriei Miercurea-Ciuc”, a punctat primarul municipiului.
Secretarul general al Primăriei, Wohlfart Rudolf, a precizat că documentele care au fost digitalizate sunt hotărârile Consiliului Local din ultimii zece ani, respectiv toate actele care au stat la baza emiterii acestora, precum şi actele administrative ale primarului dar şi proiecte tehnice, toate documentele care sunt legate de investiţii publice, documentele contabile şi o parte şi din documentele interne care sunt în circuitul intern al primăriei.
Primarul Korodi a mai spus că se doreşte digitalizarea şi a documentelor emise în alţi ani, activitatea care să fie finanţată fie din fondurile municipalităţii, fie accesând proiecte europene.
„Realmente vrem ca serviciile pe care le oferim cetăţenilor şi procedurile interne să fie atât de simplificate, încât digital, relativ rapid faţă de folosirea hârtiei, să poată să îmbunătăţească serviciile publice”, a conchis Korodi Attila. Agerpres
Actualitate
„Moș Nicolae pe două roți”, ediția a V-a la Sfântu Gheorghe: cadouri împărțite pe motociclete

Marți, 5 decembrie 2023, în municipiul Sfântu Gheorghe din județul Covasna, cadourile de Moș Nicolae vor fi împărțite pe motociclete.
Potrivit Primăriei Sfântu Gheorghe, pe 5 decembrie, pentru a cincea oară, ajutoarele Moșului vin pe motocicletă și împart cadouri în Sfântu Gheorghe.

Motocicliștii îmbrăcați în roșu vor pleca la ora 08:00 spre grădinițe, unde vor împărți pachete cu dulciuri și rechizite școlare. La ora 17:00, va începe parada festivă prin oraș.
„Moșii pe motociclete decorate vor porni din Cartierul Gării, vor străbate centrul orașului spre Spitalul Județean, apoi vor merge pe strada Vasile Goldiș, vor trece prin parc și vor încheia turul la Sepsi Value Centre.
Inițiativa este susținută și de Primăria Sfântu Gheorghe, prin intermediul proiectelor culturale”, au mai transmis reprezentanții Primăriei Sfântu Gheorghe.
sursa foto: Facebook / Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe

Joi, 30 noiembrie 2023 la sala Thalia din Sibiu va avea loc spectacolul „Povestea soldatului”. Prețul unui bilet este de 30 de lei.
Potrivit Primăriei Sibiu, Asociația „tribul artistic”, în parteneriat cu Filarmonica de Stat Sibiu, invită publicul, joi, 30 noiembrie, la spectacolul „Povestea soldatului”, pe muzica lui Igor Stravinski.

Evenimentul va avea loc începând cu ora 19.00, la Sala Thalia.
Pe scenă vor urca:
- Violeta Oșorhean (vioara I)
- Andrei Văleanu (clarinet)
- Radu Țaga (fagot)
- Andrei Candrianu (trompetă)
- Bogdan Dijmărescu (trombon)
- Szekeres Ferencz (percuție)
- Sánta Csaba (contrabas)
- sub bagheta dirijorului Zaharia Radu, alături de naratorul Boris Gaza
Compoziția omonimă a lui Igor Stravinski, „ Povestea soldatului” a fost scrisă în timpul Primului Război Mondial și aduce în prim plan lupta între dorința de câștig material și faimă și trăirea unei vieți liniștite, aproape de natură, ce poate aduce bucurii autentice.
Accesul publicului se realizează în baza biletelor disponibile online pe iabilet.ro sau la caseria Sălii Thalia.
Prețul unui bilet este de 30 de lei.
Elevii, studenții și pensionarii beneficiază de o reducere de 50%.
sursa foto: Facebook / Primăria Municipiului Sibiu