Connect with us

Eveniment

Guvernul va reglementa miercuri suspendarea activităţii operatorilor economici care nu respectă regulile anti-COVID

Publicat


Guvernul urmează să adopte, în şedinţa de miercuri, proiectul de lege care prevede sancţiunea complementară a suspendării activităţii pentru operatorii economici care nu respectă măsurile de prevenire şi combatere a răspândirii virusului SARS-CoV-2.

Proiectul de lege, care modifică şi completează Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea pandemiei de COVID-19, prevede că, în cazul repetării la acelaşi sediu principal sau secundar, într-un interval de 15 zile de la constatarea precedentă, a contravenţiei, pe lângă sancţiunea contravenţională principală, agentul constatator dispune şi sancţiunea contravenţională complementară a închiderii temporare, pe o durată de 15 zile, a sediului în care operatorul economic desfăşoară activitatea fără respectarea condiţiilor stabilite.

Totodată, prin proiectul de lege se stabileşte că plângerea împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei şi de aplicare a sancţiunii nu suspendă executarea sancţiunilor contravenţionale complementare aplicate.

Un alt proiect de lege care urmează să fie discutat miercuri de Guvern vizează adoptarea unor măsuri referitoare la infrastructuri informatice şi de comunicaţii de interes naţional şi condiţiile implementării reţelelor 5G.

Potrivit notei de fundamentare a proiectului, „prin măsurile propuse se urmăreşte reducerea riscurilor, ameninţărilor şi vulnerabilităţilor la adresa securităţii naţionale şi apărării ţării, prin instituirea unui regim de autorizare a producătorilor de tehnologii, echipamente şi programe software destinate utilizării în cadrul infrastructurilor informatice şi de comunicaţii de interes naţional, precum şi în reţelele de comunicaţii electronice prin intermediul cărora se asigură servicii de comunicaţii electronice de tip 5G”. „Măsurile propuse ţintesc să contribuie la asigurarea unui nivel ridicat de securitate în momentul introducerii de tehnologii, echipamente şi programe software în reţelele 5G din România, prin reducerea semnificativă a riscului de dependenţă faţă de producătorii cu risc ridicat, pentru a asigura rezilienţa şi securitatea cibernetică a reţelelor 5G”, se explică în document.

Pe agenda reuniunii Cabinetului Cîţu figurează şi o serie de proiecte de hotărâri de Guvern pentru aprobarea plafoanelor alocate ajutoarelor naţionale tranzitorii în sectoarele zootehnic, speciile bovine, ovine şi caprine, şi sectorul vegetal pentru anul de cerere 2020.

Printr-un alt proiect de hotărâre se are în vedere aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantităţi de produse şi acordarea acestora ca ajutoare umanitare interne de urgenţă, cu titlu gratuit, unor unităţi sanitare din judeţele Brăila, Cluj, Constanţa, Galaţi, Hunedoara, Olt şi Suceava în vederea aplicării măsurilor de prevenire şi limitare a transmiterii infecţiilor cu noul coronavirus.

Prin aceeaşi hotărâre de Guvern se va decide şi scoaterea din rezervele de stat a unor cantităţi de produse şi acordarea acestora, cu titlu gratuit, Spitalului de Urgenţă „Prof. Dr. Dimitrie Gerota”, Şcolii Militare de Subofiţeri de Jandarmi „Petru Rareş” Fălticeni în vederea aplicării măsurilor de prevenire şi limitare a transmiterii infecţilor cu SARS-CoV -2 şi Inspectoratului Poliţiei de Frontieră Timişoara pentru desfăşurarea activităţii specifice trierii anti-COVID a grupurilor de migranţi.

În cadrul şedinţei de Guvern urmează să fie aprobat şi un memorandum care vizează stabilirea principiilor care vor sta la baza reanalizării şi elaborării cadrului legal privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice.

Printre principiile propuse se numără reanalizarea coeficienţilor de ierarhizare pentru fiecare familie ocupaţională de funcţii bugetare, cu respectarea raportului de 1 la 12, dintre cel mai mic şi cel mai mare salariu de bază şi înmulţirea coeficienţilor cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată în vigoare – 2.300 lei.

De asemenea, se propune introducerea unor grile de salarizare pentru administraţia publică locală, corespunzător funcţiilor publice şi funcţiilor contractuale; plafonarea sporurilor la 20% din salariul de bază, la nivel individual; revizuirea sistemului de acordare a sporurilor – sporurile pentru condiţii de muncă la care expunerea la condiţii de muncă este aceeaşi, indiferent de funcţia deţinută, se vor acorda în cuantum fix, ca spor de până la 25% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată; analiza tuturor categoriilor de sporuri, cu menţinerea numai a celor cu adevărat relevante; acordarea unui spor de performanţă lunar personalului care a realizat sau a participat direct la obţinerea unor rezultate deosebite în activitatea instituţiei/autorităţii publice sau a sistemului din care face parte, a participat la activităţi cu caracter deosebit, a efectuat lucrări cu caracter excepţional ori a avut un volum de activitate ce depăşeşte în mod semnificativ volumul optim de activitate, în raport de complexitatea sarcinilor, în baza criteriilor stabilite de ordonatorul de credite.

Implementarea noului cadru legal pentru toate familiile ocupaţionale în acelaşi timp, în scopul evitării apariţiei unor noi dezechilibre în sistemul public de salarizare şi al înlăturării posibilităţii contestării unor prevederi în faţa instanţelor de judecată reprezintă un alt principiu avut în vedere privind salarizarea în sectorul public. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Florea, editor: Claudia Stănescu, editor online: Ady Ivaşcu)

Agerpres

ȘTIREA TA pe Ardeal24 - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alba

Comunicat de presă – Primăria Alba Iulia : Chestionar pentru elaborarea Planului de Acțiune privind Economia Circulară 2021-2030

Publicat

Primăria Municipiului Alba Iulia alături de Institutul pentru Cercetări în Economie Circulară și Mediu ”Ernest Lupan” vă invită să luați parte într-o cercetare privind economia circulară în Alba Iulia, derulată în cadrul procesului de elaborare a Planului de Acțiune privind Economia Circulară 2021-2030.

Cercetarea constă în  completarea unui chestionar online.

Principalele subiecte analizate sunt: utilizarea eficientă a resurselor, managementul deșeurilor, inovație, competitivitate și incluziune.

Rezultatele acestui chestionar vor sta la baza viziunii de dezvoltare a proiectelor care vor facilita tranziția Municipiului Alba Iulia către o economie circulară, urmărind dezvoltarea unui oraș circular rezilient, sănătos și cu oportunități pentru cetățeni.

Opinia cetățenilor este absolut necesară pentru acest demers, aceasta fiind de asemenea și oportunitate de a vă face auzite ideile și opiniiile de către autoritățile locale.

Participarea la cercetare este voluntară și durează aproximativ 15 minute, răspunsurile se vor colecta începând cu data de 12.05.2012 până în 11.06.2021. Datele personale colectate vor fi stocate în siguranță și vor fi utilizate exclusiv în scop de cercetare în cadrul acestui…
Vezi mai mult pe Alba24

Citește mai departe

Eveniment

Psihologii spun că gadgeturile folosite în exces schimbă comportamentul copiilor

Publicat

Ppsihologii avertizeză că folosirea în exces a gadgeturilor pot aduce schimbări de comportament în rândul copiilor. În rândul adolescenților, apare anxietate, agresivitatea și nervozitatea.

Prea mult timp petrecut în faţa tabletei sau a telefonului poate produce schimbări în comportamentul copilului. Acesta preferă să se izoleze şi astfel apare lipsa de comunicare.

Anyela este în clasa a VII-a la o şcoală din Capitală şi ea foloseşte mereu gadgeturile, atât pentru şcoală, cât şi pentru distracţie. Preferă oricând convorbirile virtuale în locul celor reale. Crede că stările de anxietate pe care le simte provin mai mult din cauza izolării, nu pentru că petrece timp pe tabletă.

„Mi-au spus şi m-au certat spunându-mi că stau foarte mult pe…

Vezi mai mult pe Ora de Sibiu

Citește mai departe

Eveniment

CNAIR, mesaj pe Facebook : #DRDPIași #covorasfaltic #DN28 #lucrări

Publicat



Facebook / CNAIR

Citește mai departe

Alba

12 mai, Ziua Internațională a Asistenților Medicali. Oamenii care fac imposibilul pentru pacienții din spitale

Publicat

Anual, în data de 12 mai se serbează Ziua Internațională a Asistenților Medicali (International Nurses Day). 

Totodată, în aceeași zi s-a născut Florence Nightingale considerată fondatoarea și cea care a pus bazele asistenței medicale (12 mai este ziua ei de naștere).

În prezent, asistentele medicale sunt recunoscute ca profesioniști calificați, dar nu a fost mereu așa.

La începutul secolului al XIX-lea, asistentele medicale nu aveau niciun fel de pregătire si nu erau plătite.

Ziua internaţională a asistenţilor medicali (International Nurses Day), instituită în 1974 la iniţiativa Consiliului Internaţional al Asistenţilor Medicali, este aniversată, la nivel mondial, la 12 mai.

Celebrarea din acest an este deosebit de specială, având în vedere desemnarea anului 2020 ca Anul Asistentului Medical şi al Moaşei, sărbătorirea a 200 de ani de la naşterea asistentei medicale Florence Nightingale şi marcarea a 120 de ani de la înfiinţarea Consiliului Internaţional al Asistenţilor Medicali (International Council of Nurses – ICN).

În acest context, preşedinta ICN, Annette Kennedy, a declarat că se aşteaptă ca anul 2020 să fie un an decisiv pentru profesia de asistent medical.

Pentru a atinge acest obiectiv, ICN planifică…

Vezi mai mult pe Alba24

Citește mai departe