Alba
Patru din zece consumatori vor cheltui mai puțin de Crăciun, în acest an. Care sunt motivele. Studiu
Aproximativ patru din zece consumatori (38%) plănuiesc să cheltuiască mai puţin de Crăciun decât anul trecut, în contextul pandemiei de COVID-19.
Un studiul Deloitte 2020 Holiday Retail Survey arată că anxietatea legată de problemele financiare a schimbat atitudinea consumatorilor faţă de cumpărăturile de sărbători, principalele motive pentru precauţia lor fiind instabilitatea economică (50%) şi planurile de a economisi (40%).
Potrivit unui comunicat al companiei, călătoriile şi experienţele sunt elementele la care vor renunţa cei mai mulţi dintre consumatori de sărbători, 34% dintre aceştia investind mai puţin decât anul trecut în activităţi de socializare în afara locuinţei.
Cardurile cadou sunt preferatele consumatorilor în acest an (48%), urmate de articolele vestimentare (43%) şi de jocuri şi jucării (40%). La polul opus, bijuteriile, jucăriile pentru animalele de companie, obiectele de decor şi accesoriile (24%) sunt ultimele pe lista opţiunilor în materie de cadouri pentru sărbătorile din acest an. Pe măsură ce restricţiile instituite în contextul crizei globale de sănătate devin mai stricte în timpul sărbătorilor de iarnă, consumatorii intenţionează să petreacă această perioadă aproape de casă şi să se delecteze cu băuturi (33%) şi alimente (30%), acestea fiind primele cumpărături pe care respondenţii le-ar face pentru ei de sărbători.
Fie că fac cumpărături pentru alţii sau pentru ei înşişi, consumatorii preferă mediul on-line, deoarece pot evita aglomeraţia (65%), le este mai uşor să comande de acasă (64%) şi pot beneficia de transport gratuit (60%).
Jumătate dintre aceştia (51%) sunt anxioşi atunci când vine vorba de efectuarea cumpărăturilor în magazinele fizice în timpul sărbătorilor din cauza pandemiei de COVID-19 şi 49% dintre ei au declarat că îşi vor relua comportamentul de cumpărături de dinaintea pandemiei numai atunci când va fi disponibil un vaccin.
Pe lângă mediul on-line, consumatorii preferă variantele comode de a face cumpărături, 69% dintre respondenţi menţionând că aleg magazinele care se află în proximitatea reşedinţei lor.
„La nivel global, în ultimele luni consumatorii au resimţit un nivel ridicat de anxietate şi sunt preocupaţi de situaţia lor financiară. Pe măsură ce ne apropiem de sfârşitul de an, ei înclină spre un comportament prudent legat de cheltuielile de Crăciun.
Această atitudine este valabilă şi în România, deşi consumul a crescut cu mai mult de 4% în luna octombrie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în principal datorită produselor nealimentare, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică.
De asemenea, este de menţionat că noile obiceiuri de consum pot deveni o sursă de creştere pentru comercianţi anul acesta, deoarece unele bugete rezervate cândva pentru călătorii pot fi redirecţionate acum către aceştia”, a declarat Oana Buhăescu, director Audit, Deloitte România, şi lider al industriei de retail.
În baza analizei comportamentului din timpul sezonului de sărbători, au fost identificate patru profiluri diferite de cumpărători, concluzionează studiul.
Cumpărătorii festivi (27%), dornici să ia cadouri pentru alţii şi mai puţin pentru ei înşişi, şi cumpărătorii eficienţi (24%), care văd cumpărăturile ca pe o îndatorire şi iau în considerare cel mult patru magazine, sunt profilurile predominante.
Următoarele două profiluri identificate sunt cel al cumpărătorului responsabil (18%), care este dispus să plătească mai mult pentru produse durabile şi preferă să cumpere de la comercianţii locali decât de la lanţurile naţionale de retail, şi vânătorul de oferte (16%), care intenţionează să aloce mai mult de o lună pentru cumpărăturile de sărbători şi aşteaptă reducerile din această perioadă pentru a cumpăra articole costisitoare pentru el sau pentru casă.
sursă: Agerpres
ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online
Alba
UPDATE FOTO: INCENDIU la Pianu de Sus. Focul a cuprins o locuință. Pompierii din Sebeș intervin cu două autospeciale
Un incendiu a izbucnit joi seara, în jurul orei 19:10, în localitatea Pianu de Sus. Focul a cuprins o locuință.
Update, ora 21:00 – Incendiul a fost stins.
Update, ora 19:30 – Potrivit ISU Alba, forțele de intervenție au ajuns la locul producerii incendiului.
Incendiul se manifestă pe o suprafață de aproximativ 100 mp.
Se intervine pentru localizarea și stingerea în totalitate a incendiului.
Știrea inițială:
Citește mai mult pe Alba24.ro
Alba
Comuna Întregalde din Alba, cel mai mare declin demografic din Regiunea Centru în ultimii 30 de ani. STUDIU realizat de ADR Centru
Comuna Întregalde din Alba, cel mai mare declin demografic din Regiunea Centru în ultimii 30 de ani. Comuna Întregalde din Alba este considerată comuna cu cel mai mare declin demografic din Regiunea Centru, potrivit primului studiu regional privind tendințele demografice și gestionarea schimbărilor demografice la nivelul Regiunii Centru, realizat de experții ADR Centru.
Conform studiului, în ultimele trei decenii, populația…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Alba
Licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de transport de persoane, la Aiud. Care sunt tarifele maxime
Primăria Aiud a lansat o licitație pentru delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane pe raza municipiului, pentru următorii șase ani.
Licitația a fost lansată pe data de 4 decembrie, în platforma SEAP. Valoarea totală estimată a contractului este de 9.906.736,26 de lei, fără TVA.
Potrivit documentației, serviciul de transport public local de persoane prin curse regulate este parte componentă a…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Alba
FOTO Poșta Română: flotă operațională complet modernizată și lansarea primului oficiu poștal modular – ghișeu universal
Compania Națională „Poșta Română”, liderul serviciilor poștale și logistice din România, anunță un moment definitoriu în procesul amplu de transformare instituțională și operațională, odată cu lansarea noii flote modernizate de autovehicule și inaugurarea primului oficiu poștal modular – ghișeu universal.
Potrivit reprezentanților companiei, aceste două proiecte reprezintă primele repere concrete ale…
Citește mai mult pe Alba24.ro


