Connect with us

Cluj

Persoana lovită mortal de tren la Cluj era un tânăr de 30 de ani

Publicat


tren iclod 2 e1630583293837.jpg

În jurul orei 19.30, polițiștii clujeni au fost sesizați despre faptul că la ieșirea din localitatea Huedin, o persoană a fost accidentată de tren.

Polițiștii deplasați la locul evenimentului au constatat faptul că pe relația Cluj-Napoca – Oradea, un bărbat de 30 de ani, din orașul Huedin a fost accidentat mortal de tren.

În cauză sunt efectuate cercetări sub aspectul infracțiunii de ucidere din culpă, urmând a fi stabilite împrejurările producerii evenimentului.

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Romania24.ro


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Cluj

Donare de SÂNGE la Gilău. Când are loc

Publicat

donare sange e1623650109984.jpg

O acțiune de donare de sânge va avea loc, în premieră, la Casa de Cultură din Gilău, miercuri, 26 ianuarie, în colaborare cu Centrul Regional de Transfuzii Cluj-Napoca.

Domnica Vlăducianu, inițiatorul acțiunii, a declarat pentru Cluj24 că donarea de sânge se va desfășura între orele 8,30 – 13,30.

”Desfășurăm, pentru prima dată, o campanie de donare de sânge în Gilau la Casa de Cultură. Este o lipsă acută de sânge în spitale și ne-am gândit să îi ajutărm pe donatori să nu mai meargă până în Cluj-Napoca, să organizăm o astfel de acțiune mai aproape de ei. Aș vrea să conștientizeze cât mai mulți cetățeni din Gilău si nu numai că avem nevoie unii de alții și că ești ceea ce dăruiești!”, a spus Vlăducianu, care a fost cadru medical timp de 12 ani.

Aceasta va realiza și pliante și afișe pentru informarea locuitorilor din Gilău.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Romania24.ro

Citește mai departe

Cluj

În 2022 Primăria Cluj-Napoca încheie negocierile cu deținătorii de terenuri din Sopor pentru cel mai modern cartier al țării

Publicat

puz sopor e1614933929939.jpg

Primăria Cluj-Napoca va finaliza în acest an negocierile cu proprietarii de terenuri din Sopor astfel încât să poată demara lucrările la cel mai modern carter al României. Este primul cartier care va fi proiectat de la zero de către autoritățile locale, care doresc să realizeze prima dată infrastructura, iar apoi să dea drumul la construcții.

Primarul Emil Boc a declarat, joi dimineața, că acest cartier va avea pe o rază de 15 minute toate serviciile necesare pentru satisfacerea nevoilor cotidiene: creșă, grădiniță, școală, parc, centru de cartier.

Vor fi prioritizate transportul în comun, sistemele de sharing și pistele de biciclete.

”Va fi un cartier care îndeplinește toate rigorile vremii”, a adăugat Emil Boc.

În luna noiembrie 2021 Primăria anunţa publicul interesat asupra declanşării etapei de încadrare, conform HG 1076/2004, în vederea obţinerii avizului de mediu pentru proiect.

Pentru a-și recupera o parte din investiția în drumuri și rețele, Primăria Cluj-Napoca ia în calcul să perceapă o taxă pentru constructori.

Teritoriul studiat face parte din intravilanul municipiului Cluj-Napoca, fiind în prezent ocupat cu o
serie de parcele agricole, mare parte din ele rămase neutilizate în scop agricol. Zona a făcut parte din arealul agricol al municipiului Cluj-Napoca, fiind introdus în intravilanul orașului prin Planul de Urbanism General din anul 1999.

Zona ce se va reglementa prin prezenta documentație are o suprafață totală de 250 hectare.

De-a lungul timpului acest teritoriu și-a păstrat funcțiunea agricolă, aparținând în mare parte
comunității hoștezenilor, o comunitate locală de agricultori ce furnizau hrană proaspătă pe piețele orașului. Odată…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Romania24.ro

Citește mai departe

Cluj

În 2021, la Cluj s-au înmatriculat 6% din totalul MOTOCICLETELOR înscrise în țară

Publicat

motociclete.png

Înmatriculările totale de motociclete, ATV-uri, scutere şi microcar au crescut anul trecut cu 6,9% faţă de anul anterior, la 6.219 unităţi, ultimul trimestru din 2021 fiind în scădere, arată o analiză de piaţă, publicată de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA).

„Anul 2021 a avut o evoluţie crescătoare, majoritatea lunilor fiind în teritoriu pozitiv faţă de anul 2020, ultimul trimestru din 2021 fiind în scădere. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în luna aprilie (+267,1%), iar cea mai mare scădere fiind în decembrie (-62,6%). Analizând evoluţia segmentelor, datele comunicate de către DRPCIV şi prelucrate de către APIA, ne arată creşteri faţă de anul 2020 pe segmentele motociclete (+27,1%), scutere (+26,2%) şi microcar (+52,2%) şi scădere la categoria ATV (-10%)”, susţin reprezentanţii APIA.

Conform sursei citate, în ceea ce priveşte „top 5” pe mărci, la motociclete, primul loc este ocupat atât de Honda cât şi de BMW (cu 562 unităţi şi 20,7% cotă de piaţă fiecare), urmate de Yamaha (247 unităţi şi 9,1% cotă de piaţă), KTM (232 unităţi şi 9,1% cotă de piaţă) şi Kawasaki (170 unităţi şi 6,3% cotă de piaţă).

Totodată, categoria Scuter are pe primele 3 poziţii ale topului mărcile Piaggio (cu 138 unităţi), Yamaha (131 unităţi) şi Honda (80 unităţi). La ATV, CFMOTO este pe primul loc cu 2.038 de unităţi, Linhai pe locul 2 cu 447 de unităţi şi TGB pe locul 3 cu 198 unităţi.

Din punct de vedere al analizei teritoriale, judeţele în care s-au înmatriculat cele mai multe motociclete, sunt: Municipiul Bucureşti (cu 1.085 unităţi şi 39,9% din total), Ilfov (168 unităţi, pondere de 6,2%), Cluj (162 unităţi şi 6% din…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Romania24.ro

Citește mai departe

Cluj

Nouă miliarde de lei alocate ELECTRIFICĂRII și REABILITĂRII căii ferate Cluj-Episcopia Bihor

Publicat

tren 2 e1642613947485.jpg

Guvernul a aprobat în şedinţa de miercuri indicatorii tehnico-economici pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor -Frontieră, cu o lungime de 166,216 km, a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.

El a menţionat că este un proiect de interes naţional finanţat din Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, cu termen limită de realizare anul 2026 şi are ca obiective: realizarea a 18 km de linie dublă nouă, sistematizarea staţiilor, înlocuirea/repararea podurilor, podeţelor, pasajelor denivelate, consolidări, apărări, repararea sistemului de drenaj, îmbunătăţirea calităţii terasamentelor şi desfiinţarea trecerilor la nivel care nu respectă reglementările şi realizarea pasajelor denivelate.

De asemenea, printre obiective se numără: realizarea de construcţii aferente activităţii de întreţinere, revizie şi reparaţii a instalaţiilor fixe de tracţiune electrică şi a liniei de contact constând din două districte LC + EA + ELF în staţiile Ciucea şi Oradea, realizarea de clădiri de mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca, Ciucea şi Oradea, precum şi reabilitarea şi modernizarea clădirilor de călători, districtelor, clădirilor de exploatare etc. şi asigurarea facilităţilor călătorilor (inclusiv persoanelor cu mobilitate redusă) şi personalului CFR.

Obiectivul e împărțit în 4 loturi

Un alt obiectiv menţionat este montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot.

„Obiectivul, împărţit în 4 loturi, are o valoare estimată de peste de 7, 55 de miliarde de lei, fără TVA, pentru proiectare şi execuţie lucrări, la care se…

Vezi mai mult pe Cluj24.ro

Romania24.ro

Citește mai departe