Connect with us

Alba

Schemă de ajutor de stat pentru cheltuieli salariale în cazul investițiilor noi, cu peste 100 de locuri de muncă

Publicat


Ministerul Finanțelor Publice anunță că mediul de afaceri poate depune cereri pentru finanțare în cadrul unei scheme de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor noi, care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă.

În cadrul schemei sunt finanțate cheltuielile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de noi locuri de muncă. Sunt acordate sume sub formă de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale.

Obiectivul schemei de ajutor de stat este dezvoltarea regională prin realizarea de investiții care determină crearea a minim 100 de locuri de muncă și încurajarea participării active a întreprinderilor la reducerea decalajelor economice dintre regiuni şi redresarea economiei româneşti. În cadrul schemei sunt finanțate cheltuielile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi, ca urmare a creării de noi locuri de muncă. Se acordă sume sub formă de granturi, de la bugetul de stat, pentru cheltuieli eligibile de natura costurilor salariale. În anul 2020, pentru ambele scheme de ajutor de stat administrare de M.F.P. (instituite în baza H.G. nr. 332/2014 și H.G. nr. 807/2014) a fost alocat un buget de 1,5 miliarde lei.

În luna august, prin Hotărârea de Guvern nr. 598/2020 a fost revizuită această schemă, pentru creșterea accesibilității companiilor la finanțarea investițiilor cu ajutor de stat.

Principalele modificări prevăd:

  • prelungirea până în anul 2023 a perioadei în care se pot emite acorduri pentru finanţare;
  • prelungirea până în anul 2028 a perioadei în care se poate efectua plata ajutorului de stat;
  • eliminarea condiției privind angajarea de lucrători defavorizați;
  • introducerea posibilității demarării proiectului de investiții după depunerea cererii pentru finanțare;
  • eliminarea obligativității operatorului economic de a nu înregistra debite restanțe la bugetul general consolidat al statului la momentul depunerii cererii de acord pentru finanțare, această obligație rămânând valabilă la momentul plății ajutorului de stat;
  • eliminarea evaluării cererilor de acord pentru finanţare în 2 etape în vederea simplificării procedurii de evaluare;
  • stabilirea unui termen de 6 luni de la emiterea acordului pentru finanţare pentru asigurarea surselor de finanţare şi demonstrarea situaţiei juridice a locaţiei, având în vedere că procesul de perfectare a documentelor juridice în contextul actual poate întârzia depunerea cererii de acord pentru finanţare;
  • flexibilizarea condiţiilor pe care trebuie să le ȋndeplinească ȋntreprinderile ȋn activitate, respectiv eliminarea condiției privind rentabilitatea cifrei de afaceri;
  • posibilitatea modificării locației/locațiilor, precum și a locurilor de muncă aferente acestora în aceeași regiune;
  • flexibilizarea procedurii de plată a ajutorului de stat, prin eliminarea condițiilor referitoare la numărul maxim de cereri care se pot depune într-un an calendaristic.

Principalele criterii de eligibilitate și condiții obligatorii:

  • Investițiile realizate trebuie să fie considerate investiții inițiale sau investiții inițiale în favoarea unei activități economice noi.
  • Compania nu intră în categoria ”întreprinderilor în dificultate”, definite conform art. 2 alin. (18) din Regulament. Astfel, nu sunt eligibile întreprinderile care se află în cel puțin una dintre următoarele situații:
    • în ultimul an fiscal jumătate din capitalul social subscris a dispărut din cauza pierderilor acumulate;
    • raportul datorii/capitaluri proprii este mai mare de 7,5;
    • capacitatea de acoperire a dobânzilor calculate pe baza EBITDA se situează sub valoarea de 1 (în cazul întreprinderilor mari).
  • Nu se află în procedură de executare silită, insolvenţă, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operațională, lichidare sau suspendare temporară a activităţii.
  • Nu au fost emise împotriva lor decizii de recuperare a unui ajutor de stat sau în cazul în care asemenea decizii au fost emise acestea au fost executate, conform prevederilor legale în vigoare.
  • Nu au efectuat o relocare către unitatea în care urmează să aibă loc investiția.
  • Este demonstrat efectul stimulativ al ajutorului.

Cheltuielile eligibile sunt costurile salariale înregistrate pe o perioadă de 2 ani consecutivi aferente noilor locuri de muncă create ca urmare a realizării de investiţii, ce includ salariul brut și contribuțiile obligatorii.

Cererile de acord pentru finanțare, însoțite de documentele justificative, se transmit la Registratura generală a Ministerului Finanțelor Publice, Bd. Libertăţii nr. 16, sector 5, București, menţionându-se pe documentație: „Unitatea de implementare a schemei de ajutor de stat instituită prin H.G. nr. 332/2014”.

Toate informațiile privind condițiile ce trebuie îndeplinite în vederea obținerii finanțării și modul de completare a documentelor necesare se regăsesc la secțiunea Ajutor de stat – H.G. nr. 332/2014. Orice întrebări, sesizări şi solicitări de clarificări referitoare la prevederile acestui mecanism de finanțare pot fi adresate prin intermediul platformei dedicate, aflată la dispoziţia operatorilor economici la rubrica – Formular întrebări.

sursa: Alba24


Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online


Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Alba

Complicele unui escroc judecat de magistrații din Alba, după cinci ani de la o înșelăciune prin ”Metoda Accidentul”

Publicat

După mai bine de cinci ani, magistrații din Alba au dispus trimiterea în judecată a unui bărbat cercetat pentru înșelăciune. Este vorba despre o faptă comisă în 2018, prin metoda accidentul. Faptă care a lăsat o femeie fără 4000 de euro. 

Între timp persoana păgubită a decedat, dar fiul ei a cerut continuarea procesului.

Făptuitorul principal, cel care a dat telefonul și a contactat persoana păgubită, nu a fost identificat….

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

Alba

Șofer tras pe dreapta, pe Autostrada A1 pe raza județului Alba, la o zi după ce a fumat un joint cu canabis. Ce s-a întâmplat după

Publicat

Un șofer a fost tras pe dreapta, pe Autostrada A1, pe raza județului Alba, la o zi după ce a fumat un joint cu canabis. S-a întâmplat în 22 aprilie 2023, iar un an mai târziu a fost trimis în judecată. 

În data de 16 aprilie 2024, dosarul a trecut de stadiul de măsuri și excepții de cameră preliminară. Tânărul va fi judecat pentru conducere sub influența drogurilor.

Deși a fost tras pe dreapta la o zi de la consum, substanța…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

Alba

Produsele ieșite din garanție vor putea fi reparate la prețuri rezonabile. Directivă europeană cu obligații pentru producători

Publicat

Produsele ieșite din garanție vor putea fi reparate la prețuri rezonabile. Dreptul la reparare pentru consumatori a fost adoptat de Parlamentul European. Legislația prevede obligații pentru producători, în relația cu clienții.

Parlamentul European a adoptat marți, 23 aprilie, directiva privind așa-numitul „drept la reparare” pentru consumatori. Normele clarifică obligațiile producătorilor de a repara bunurile. Acestea…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe

Alba

Poșta Română scoate la închiriere 500 de spații comerciale, apartamente și terenuri. A lansat o platformă imobiliară

Publicat

Poșta Română scoate la închiriere 500 de spații comerciale, spații pentru birouri, apartamente și terenuri. Acestea nu au mai fost utilizate de mai mulți ani. Compania a lansat miercuri un portal imobiliar prin intermediul căruia va închiria aceste proprietăți.

„Poşta are cam 2.000 de proprietăţi. Din cele 2.000, 1.000 sunt în circuit poştal, deci nu ne atingem de ele. Restul de 1.000 sunt valorificate spre închiriere.

Din…

Citește mai mult pe Alba24.ro

Citește mai departe