Eveniment
Vaccinarea la Sibiu – Primăria nu are niciun centru gata. Mergem deocamdată la „privat”
Etapa a doua de vaccinare va începe în data de 15 ianuarie, când se deschid listele pentru înscrieri. Vaccinarea efectivă va începe și la Sibiu în data de 17 ianuarie. Sibienii au la dispoziție șapte centre de vaccinare în municipiu. Primăria va pune la dispoziție câteva locații, dar niciuna dintre acestea nu este încă nici măcar dotată cu cele necesare. Până când se adună ofertele de preț și se încheie achizițiile, sibienii se vor vaccina în centrul pus la dispoziție de firma privată ”Redal” sau în cele trei spitale- Județean, Militar și CFR.
Cele trei centre de vaccinare anti covid din cadrul spitalelor din Sibiu au fost deschise încă din 31 decembrie 2021, când a început campania în județ. Chiar dacă până acum au beneficiat de ele cadrele medicale, vor rămâne deschise, iar aici se vor putea vaccina sibienii care au acces în a doua etapă a campaniei.
Pe lângă aceste centre, Primăria Sibiu pune la dispoziție locații pentru amenajarea centrelor de vaccinare. În sarcina instituției intră dotarea acestor centre cu logistica necesară desfășurării vaccinării. Doar că, deși primul sibian vaccinat în etapa a doua va fi în data de 17 ianuarie, acest lucru nu se va întâmpla într-un centru al municipalității. Și asta pentru că până în acest moment niciunul nu este amenajat. Abia acum se cer oferte de prețuri, după care urmează achiziția. Tot acest proces poate dura, dar, spun reprezentanții Primăriei ”sperăm să se finalizeze cât mai curând posibil”.
Legat de cheltuielile pe care Primăriile trebuie să le facă cu dotările acestor centre, edilii speră să recupereze banii de la guvern, pentru că, mai ales în cazul orașelor mari, sumele care pleacă din bugetul local sunt semnificative.
„Actul normativ privind acoperirea cheltuielilor cu organizarea, dotarea centrelor de vaccinare și plata personalului medico-sanitar care le va deservi nu a fost emis încă, dar în varianta supusă inițial dezbaterii publice era specificat că finanțarea va fi asigurată din bugetele locale. Vorbim de sume importante și din acest motiv m-am alăturat colegilor mei primari din Asociația Municipiilor din România în solicitarea către Guvern de a aloca și fondurile necesare acestor operațiuni, conform Codului Administrativ potrivit căruia descentralizarea competențelor trebuie realizată împreună cu alocarea resurselor financiare aferente.
Având în vedere că în urma întâlnirii reprezentanților AMR cu Ministrul Finanțelor, acesta din urmă a agreat asigurarea de la bugetul de stat a costurilor pentru dotarea și plata personalului medical din centrele de vaccinare, am convingerea că prevederile vor fi preluate în actul normativ care urmează să fie emis.
Pentru că este important bunul mers al campaniei de vaccinare, Primăria Sibiu a început deja demersurile pentru achiziționarea dotărilor și a serviciilor pentru centrele de vaccinare din Sibiu, ca să ne asigurăm că acestea vor fi disponibile la timp. În acest demers avem alături firma sibiană Retezat SA , căreia îi mulțumesc public pentru faptul că a pus la dispoziție mare parte din mobilierul necesar în aceste centre.”, spune Astrid Fodor, primarul municipiului Sibiu.
Până una alta, noroc cu ”privații”
În total, Primăria va pune la dispoziția sibienilor 9 centre de vaccinare. Acestora li se adaugă cele deja existente la Spitalul Județean, Militar și CFR.
Așa că, etapa a doua de vaccinare la Sibiu începe cu ajutorul privaților. La sediul Redal Expo, de pe strada Johann Sebastian Bach, sunt deja amenajate patru centre. ”Aici, plus centrele din spitale, sunt la dispoziția sibienilor. Nu ne permitem să ratăm startul etapei a doua. Cum am început la timp în decembrie, așa facem și acum. Din locațiile Primăriei este posibil să renunțăm la cele din școli pentru că dacă va începe activitatea nu vrem să disturbăm în niciun fel. Sibienii care se înscriu pentru vaccinare, în funcție de modalitatea pe care o aleg pentru asta, vor fi informați la care dintre centre sunt repartizați, ziua și ora”, spune colonel Daniel Chelcea, directorul DSP Sibiu.
ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online
Alba
CNAIR: emiterea rovinietei, îngreunată miercuri din cauza unor lucrări la infrastructura IT. Anunț pentru șoferi
CNAIR informează utilizatorii rețelei de drumuri naționale, drumuri expres și autostrăzi că emiterea rovinietelor și a peajelor poate fi îngreunată, miercuri, 3 decembrie, în intervalul orar 15.00 – 16.00.
Se fac lucrări la infrastructura de comunicații din centrul de date care găzduiește Sistemul Informatic de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei – SIEGMCR.
Rovinieta poate fi achiziționată în…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Alba
Reguli pentru desfășurarea ședințelor de consiliu local în sistem hibrid. Modificări la Codul Administrativ
Reguli pentru desfășurarea ședințelor consiillor locale în sistem hibrid. Modificarea și completarea OUG nr. 57/2019 privind Codul administrative a fost adoptată miercuri de plenul Camerei Deputaților.
S-au înregistrat 183 de voturi ”pentru”, 68 de voturi ”contra” și 16 abțineri.
Se introduce posibilitatea menționării în documentul de convocare atât a locului desfășurării ședinței, cât și a aplicațiilor…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Un bărbat a fost arestat preventiv pentru 30 de zile, după ce procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Turda a pus în mișcare acțiunea penală…
Citește mai mult pe Cluj24
Alba
Câți bani iau în mână angajații din Alba și care este salariul mediu brut. La nivel național, județul este pe locul 17 la venituri
Câți bani iau în mână angajații din Alba: Direcția Regională de Statistică Alba a anunțat datele petru luna septembrie.
Câştigul salarial mediu brut înregistrat în judeţul Alba în luna septembrie a fost de 7.798 de lei, potrivit informațiilor transmise de Direcția Regională de Statitistică Alba.
Este vorba despre o sumă cu 128 lei mai mare decat cel înregistrat în luna anterioară (+1,7%) și mai mare cu 333…
Citește mai mult pe Alba24.ro


