Eveniment
Din lipsa investiţiilor, trenurile de marfă merg şi cu 17 kilometri pe oră (sindicalist)
În lipsa unei infrastructuri feroviare performante şi în lipsa investiţiilor în sistemul feroviar, trenurile de marfă au ajuns să circule şi cu viteza de 17 kilometri pe oră, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), Grigore Mare, la finalul unui protest organizat în faţa sediului Guvernului.
Două sindicate feroviare, FNFMCV şi Federaţia Naţională a Sindicatelor din Transporturi ELCATEL, au organizat pichetarea sediului Guvernului, în semn de protest faţă de lipsa de investiţii din sectorul feroviar.
„Motivele (nemulţumirilor sindicaliştilor, n.r.) sunt mai vechi, sunt de vreo 30 de ani de zile, dar astăzi s-a umplut paharul. Sunt 4 motive mai importante: lipsa investiţiilor în infrastructura feroviară, lipsa investiţiilor în material rulant, falimentarea CFR Marfă şi amânarea aplicării statutului personalului feroviar. Cu toţii ne dorim să avem o infrastructură feroviară performantă, să ne deplasăm dintr-un punct în altul în cel mai scurt timp, nu cu viteza melcului de 30-40 kilometri pe oră şi chiar 17 kilometri la marfă. Asta înseamnă că de la Bucureşti la Cluj mergi în 11-12 ore”, a afirmat Grigore Mare.
Liderul de sindicat a solicitat Guvernului să aloce sectorului feroviar bani de investiţii.
„Astăzi acţiunea a avut loc la Guvern şi în alte 7 locaţii din ţară – Prefecturile Craiova, Cluj, Braşov, Timişoara, Iaşi, Galaţi, Constanţa, deci în toate cele 8 Regionale ale căii ferate din ţară au fost pichetări. (…) Noi am transmis un semnal de alarmă, pentru ca cei care ne conduc să se îndrepte spre sectorul feroviar, pentru că în ultimii 30 de ani de zile prea puţini s-au uitat spre sectorul feroviar, acesta fiind un instrument foarte important în dezvoltarea naţiunii. Trebuie să avem şi un transport bine pus la punct. (…) De la Guvern aşteptăm să ne dea banii, că fără bani nu putem face investiţii. Anul trecut a fost promulgată legea statutului personalului feroviar şi anul acesta trebuia să intre în vigoare, cu data de 7 martie, iar acest Guvern s-a hotărât să-i amâne aplicarea până anul viitor”, a arătat Grigore Mare.
Preşedintele Federaţiei Naţionale Feroviare Mişcare Comercial Vagoane a atras atenţia şi asupra situaţiei dificile a personalului din sectorul feroviar.
„Ceferiştii au salarii derizorii, foarte mici, au probleme de sănătate, ei nu pot lucra până la 65 de ani, eu nu mă simt confortabil ştiind că la pupitru se află un angajat care are probleme de sănătate şi cu o vârstă înaintată. În sistemul feroviar personalul e foarte îmbătrânit, el trebuie întinerit, avem o lipsă acută de personal calificat, acel personal nu se califică de azi pe mâine, are nevoie de timp şi de aceea trebuie să fim foarte atenţi la schimbul de generaţii”, a menţionat Grigore Mare.
Cele două organizaţii sindicale care au organizat pichetarea sediului Guvernului consideră că deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor de muncă.
„În ciuda salariilor care nu reflectă nici pe de parte responsabilităţile uriaşe ce le revin în actul de transport şi a condiţiilor mizerabile de lucru, ceferiştii au avut mereu răbdarea şi înţelepciunea de a nu contribui, prin acţiuni sindicale de proporţii, la creşterea gradului de instabilitate economică, iar acest lucru s-a văzut. Trenurile nu s-au oprit niciodată în ultimii ani, deşi, din cauza stării jalnice în care se află infrastructura feroviară ele circulă la viteze minimale şi în condiţii discutabile în ceea ce priveşte siguranţa traficului feroviar. De aceasta dată însă, deciziile politice recente anulează, prin violenţa şi iresponsabilitatea lor faţă de realitatea existentă în industria feroviară, orice fel de cadru în care se mai poate discuta raţional şi rezonabil despre viitorul căii ferate şi siguranţa locurilor noastre de muncă”, se menţionează în comunicatul publicat de cele două organizaţii sindicale.
Reforma de la calea ferată înseamnă, potrivit sindicaliştilor, asumarea unui plan multianual de investiţii, responsabilitate politică şi managerială, viziune şi determinare, nicidecum abordări contabiliceşti meschine şi singulare la nivel european în ceea ce priveşte forma şi conţinutul acestora.
„În condiţiile în care în toate ţările europene se investeşte cu încredere în calea ferată, iar în România acest sector economic este pus şi astăzi, în secolul XXI, între paranteze, având în vedere că noi, ceferiştii, suntem din nou ignoraţi şi sacrificaţi în baza unor abordări şi decizii cel puţin discutabile şi cinice din punct de vedere social şi ţinând seama că noul Guvern şi-a formulat deja abordarea generală şi specifică faţă de întreaga problematică de la calea ferată, ne-am asumat protestul de mâine (miercuri, n.r.) ca un prim semnal sindical foarte serios pe care dorim să-l comunicăm public. În Anul European al Căilor Ferate, România continuă să experimenteze contrariul măsurilor adoptate de administraţiile căilor ferate europene. Deşi toată lumea recunoaşte subfinanţarea cronică a sectorului feroviar, resursele financiare au fost amputate sistematic ani şi ani la rând, cerându-se în schimb performanţă economică. Mai mult, suntem ameninţaţi cu disponibilizări de personal, deşi deficitele de oameni sunt uriaşe şi nimeni nu mai vine să lucreze la calea ferată”, se mai arată în documentul citat. AGERPRES/(AS – autor: George Coman; editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)
ȘTIREA TA pe Ardeal24 - trimite foto/video la Ardeal24 prin Facebook messenger, Whatsapp, sau prin formularul online
Alba
Treceri de pietoni semaforizate și sistem de cântărire a vehiculelor în mișcare, la Zlatna. Care este valoarea investiției
Treceri de pietoni semaforizate și sistem de cântărire a vehiculelor în mișcare, la Zlatna. Administrația locală din orașul Zlatna va implementa un sistem integrat de management urban, ce vizează, printre altele, creșterea siguranței auto și pietonale și fluidizarea traficului pe arterele principale.
Primăria Zlatna a lansat pe 14 ianuarie, în platforma SEAP, o licitație pentru proiectarea și execuția lucrărilor…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Situația politică internă, rezultat al anulării alegerilor prezidențiale, lipsa bugetului de stat dar și creșterea inflației în decembrie la 5,14%, de la 4,62% în septembrie, au fost tot atâtea motive pentru banca…
Citește mai mult pe Cluj24
Câți aditivi alimentari poate conține o ciorbă de legume de la restaurant. Un studiu recent, realizat de Asociația Națională de Protecția Consumatorilor – InfoCons, arată că o astfel de ciorbă poate conține până la 9 aditivi alimentari.
Studiul a fost realizat pe baza informațiilor din meniurile fizice ale restaurantelor incluse în cercetare, precum și de pe site-urile acestora, de unde consumatorii pot comanda…
Citește mai mult pe Alba24.ro
Alba
Produse tradiționale din Alba, promovate de Ministerul Agriculturii la ”Săptămâna verde” din Berlin. Care este oferta prezentată
Produse tradiționale din Alba sunt promovate la expoziția ”Săptămâna verde” 2025 de la Berlin. Ministerul Agriculturii participă la eveniment cu un stand de informare, la care sunt oferite spre degustare mostre din produse românești.
Din județul Alba, sunt promovate brânzeturile de Colțești, iaurtul de oaie din Câlnic, vinarsul și vinuri Jidvei și siropurile de Șugag. De asemenea, sunt prezentate produse din carne…
Citește mai mult pe Alba24.ro